Prijeti li uhićenom savjetniku u Hrvatskim cestama otkaz – i hoće li netko proučiti propuste u tvrtki?
Bivši predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, sada savjetnik, Josip Škorić, dok je u pritvoru koristi godišnji odmor, a iz tvrtke su nam odgovorili da će o njegovom radnom statusu tvrtka „pravovremeno donijeti odluku“. Na pitanje provode li se unutarnje analize oko funkcioniranja državne tvrtke nismo dobili precizan odgovor, ali nam je rečeno da je nadležno ministarstvo uključeno, te da tvrtka posluje bez poteškoća
Nakon što je u velikoj akciji PNUSKOK-a u subotu, 21. rujna, uhićen Josip Škorić, bivši predsjednik Uprave, sada savjetnik u Hrvatskim cestama – zbog sumnje da je zloupotrijebio svoju poziciju i dogovarao koruptivne operacije u kojima je sebi priskrbio, prema istrazi USKOK-a, ozbiljnu imovinsku korist, pitali smo tvrtku, Hrvatske ceste, kakav je njegov status nakon uhićenja, odnosno, hoće li biti suspendiran, ili dobiti otkaz – ili mu se neće dirati radno-pravni status.
Naime, Forbes Hrvatska je prvi otkrio da Josip Škorić, nakon dramatične ostavke na mjesto predsjednika Uprave krajem kolovoza, koju su mnogi u javnosti protumačili kao njegov potpuni rastanak s tvrtkom, zapravo nije napustio svoj radni kolektiv. Samo je potpisao novi ugovor za novo radno mjesto – savjetnik.
Iako se već u vrijeme podnošenja ostavke spekuliralo da se odlučio na taj potez jer se „nešto sprema“, odnosno, jer traju izvidi koji bi mogli rezultirati uhićenjem, danas svi tvrde da nitko ništa nije znao i da ostavka nije imala veze s time, no, činjenica je da je povlačenje na poziciju savjetnika mnogo manji teret i za državnu tvrtku, Hrvatske ceste, ali i za stranku, HDZ, po čijoj je liniji stigao u državnu tvrtku.
Micanje na poziciju savjetnika Josipu Škoriću nije pomoglo da izbjegne istražni pritvor zbog opasnosti da utječe na svjedoke, no, unatoč pritvoru on je i dalje zaposlenik Hrvatskih cesta, a boravak „iza rešetaka“ će biti pokriven – godišnjim odmorom.
No, prijeti li mu otkaz ili suspenzija, ili će se nakon pritvora vratiti na posao savjetnika u tvrtki u kojoj je, prema sumnjama USKOK-a, dogovarao izvlačenje novca?
Za odluku nedostaju neki “parametri”
„Uprava Društva pravovremeno će donijeti Odluku o radnom statusu g. Škorića, sukladno važećim internim aktima i Pravilnicima te po eventualno postavljenom Zahtjevu odvjetnika g. Škorića, koji još nije zaprimljen. Naime, nastavno na prethodno iznesene činjenice u ovom trenutku nije moguće donijeti meritornu Odluku, budući nisu poznati svi potrebni parametri za donošenje iste.“, odgovoreno nam je iz Hrvatskih cesta.
Josip Škorić je dugogodišnji zaposlenik Hrvatskih cesta, kao predsjednik Uprave je zarađivao oko 4900 eura neto mjesečno, a pretpostavlja se da je za poziciju savjetnika dobio nešto manju plaću. Njegova supruga je također zaposlenica Hrvatskih cesta,a prema imovinskoj kartici ona zarađuje oko 2500 eura mjesečno.
Na naše pitanje o obimu istrage u Hrvatskom cestama, odnosno, jesu li osim Škorića ispitani i drugi članovi Uprave ili netko drugi od menadžmenta, s obzirom da se Josip Škorić, koliko se moglo čuti od njegovog odvjetnika aktivno brani i tvrdi da je „samo potpisivao“ dokumentaciju na kojoj su mnogi drugi radili – nismo dobili konkretan odgovor, te su nas uputili na USKOK.
Načelno je naglašeno da „Hrvatske ceste d.o.o. kao i svi zaposlenici u potpunosti surađuju sa stručnim službama USKOK-a. Hrvatske ceste u potpunosti podržavaju rad istražnih tijela, a pogotovo kad postoje sumnje na korupciju.“
S obzirom da su optužbe USKOK-a za primanje i davanje mita u gospodarskom poslovanju usko vezane za poslove Hrvatskih cesta tijekom 2023. i 2024., odnosno, da se Josipa Škorića tereti da je projekte Hrvatskih cesta sređivao uz pomoć „odabranih“, konkretno da je dogovorio poslove na rekonstrukciji državne ceste 51 od Baćinog Dola do Rešetara te postavljanje bukobrana na osječkoj obilaznici tako da mu je za uzvrat „sređena“ obnova obiteljske kuće u Osijeku u vrijednosti od preko 50 tisuća eura, te luksuzni Audi vrijedan gotovo 70 tisuća eura, pitali smo i provodi li se na razini tvrtke – neovisno o istrazi USKOK-a – analiza mogućih propusta i odgovornosti u upravljanju, no nismo dobili konkretniji odgovor.
Na upit je li se i nadležno ministarstvo uključilo oko ove incidentne situacije u kojoj tvrtka zbog uhićenja ostaje zbog visokorangiranog menadžera, a mnogi zaposlenici se svakodnevno pitaju tko je još mogao i morao znati, odgovoreno nam je da je „Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u stalnoj komunikaciji sa Hrvatskim cestama, kao i inače, te se sav redovni posao odvija regularno bez ikakvih poteškoća ili kašnjenja.“