CNN web više neće biti posve besplatan. A i drugi mediji idu u naplatu sadržaja

featured image

4. lis 2024. 10:04

Čitanje članaka na web stranici američkog CNN-a više neće biti besplatno. Za sada će pretplatu naplaćivati onima u SAD-u koji premaše kvotu besplatnih priloga.

CNN će početi naplaćivati pristup novinarskim prilozima. “Od korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama od danas ćemo zahtijevati malu periodičnu uplatu za neograničen pristup vrhunskim člancima na web stranici CNN-a,” napisao je u internom dopisu izvršni potpredsjednik CNN-a za digitalne proizvode i usluge Alex MacCallum.

Za prosječnog korisnika portal CNN će i dalje biti besplatan. “Tek kada korisnici potroše određeni broj besplatnih članaka, bit će pozvani na plaćanje članarine,” objasnio je MacCallum. “Pretplatnici će imati neograničen pristup člancima. Osim toga, na raspolaganju će im biti i ekskluzivni izborni prilozi, originalni dokumentarni filmovi i dnevni izbor najboljeg novinarstva. Uz to, imat će i manje oglasa na web stranici,” prenio je CNN izjavu.

I dalje će bez pretplate biti dostupni sadržaji poput početne stranice CNN-a, vijesti uživo, video stranica i sponzoriranih priloga.

Brendovi poput CNN-a, koji većinu svojih prihoda ostvaruju putem kabelske televizije, suočavaju se s jasnim izazovom: moraju ostvariti prihode putem web stranice koji će nadoknaditi pad prihoda s televizijskih kanala. Pod prethodnim vodstvom, CNN je 2022. godine već osmislio platformu s plaćanjem CNN+, ali je ukinuta nakon samo nekoliko tjedana kada je CNN preuzela tvrtka Warner Bros.

I Reuters najavljuje promjene

Tvrtka Thomson Reuters je također ovaj tjedan najavila da će u listopadu uvesti platni zid na svojoj web stranici i aplikaciji. Pretplata će biti jedan dolar ili 90 centi tjedno. “Ovaj plan osigurava da Reuters može proširiti svoj doseg po pristupačnoj cijeni, istovremeno omogućujući daljnja ulaganja u izvještavanje i proizvode za pretplatnike,” rekao je predsjednik Reutersa Paul Bascobert.


CNN ističe da su digitalne pretplate za novinske portale obećavajući, ali zahtjevan posao. Nedavno istraživanje Reutersovog instituta za proučavanje novinarstva na Sveučilištu u Oxfordu pokazalo je da trenutno samo jedan od pet američkih potrošača plaća za online vijesti. Istraživač pri međunarodnom udruženju medija (INMA) Greg Piechota smatra da na ovom području još uvijek ima mnogo prostora za rast.

Mnogi korisnici interneta opiru se plaćanju vijesti jer su umorni od brojnih pretplata, a istovremeno su navikli da je sve na internetu besplatno. U posljednje vrijeme medijske kuće pokušavaju to promijeniti. Ipak, mnogi čitatelji još uvijek ne povezuju koliko je važno plaćanje vijesti za očuvanje industrije u cjelini, izvještava CNN. “Većina potrošača širom svijeta nije svjesna financijskih izazova komercijalnih informativnih medija,” rekao je Piechota.