Završena šetnica uz Dravu u Osijeku vrijedna 13 milijuna eura: Dio projekta je bio posebno zahtjevan

Aktualno Forbes Hrvatska 21. lis 2024. 16:49
featured image

21. lis 2024. 16:49

Dva najveća osječka kvarta, Gornji i Donji grad spojeni su uz rijeku Dravu čime se ostvario san građana star gotovo 60 godina. Izgrađeno je 775 metara šetnice i biciklističke staze, a otvorenje bi moglo biti na Dan grada Osijeka, 4. prosinca, piše Baustela.hr

Izgradnja osječke šetnice uz Dravu od istoka prema zapadu projekt je zamišljen još 1965. godine nakon velike poplave, kada je odlučeno da Osijek mora utvrditi svoju desnu obalu.

Izgradnja utvrde obale je započela 1967. godine, a tijekom vremena je dograđivana u dužinu s obje strane. No, spoj između Gornjeg grada i Donjeg grada, podno KBC-a Osijek, uvijek je bio predmet kontroverzi i proglašavan ‘mrtvom točkom’, odnosno dijelom projekta koji nikada neće biti realiziran zbog nepovoljnog položaja i astronomskih troškova, piše portal Baustela.hr koji donosi i video reportažu o novoj šetnici.

Šetnica u Osijeku; Foto: Baustela.hr

Punih 59 godina kasnije ideja o šetnici koja spaja Gornji i Donji grad, postala je stvarnost. Dionica duga 775 metara izgrađena je u punom profilu, s pješačkom i biciklističkom stazom kojom se, piše urednica Ivana Solar koja predstavlja projekt, laganom vožnjom sada od jednog do drugog kraja grada dolazi za samo desetak minuta. 

Gradilište je otvoreno 2019. godine, a tada je bilo dosta sumnji da se samo radi o – predizbornoj propagandi. No, danas projekt ulazi u završnicu u roku. Sama obaloutvrda u potpunosti je završena, postavljena je komunalna oprema, rasvjeta, a posađeno je i zelenilo.

Projekt Grada Osijeka i Hrvatskih voda

Ovaj zajednički projekt Grada Osijeka i Hrvatskih voda vrijedan je 13 milijuna eura, a izvela ga je grupacije tvrtki Hidrogradnja, Osijek Koteks i Vuka. Prema službenim objavama Hidrogradnje, koja je glavni izvođač na lokaciji, obavljeni su radovi izgradnje obaloutvrde gradskog tipa, lukobrana i pješačko-biciklističke komunikacije na kruni obaloutvrde.

Kao posebnost i dodatni izazov projekta izvođač je istaknuo zahtjevnost na izgradnji lukobrana u otvorenom vodotoku rijeke Drave, duljine 277 metara s pješačkom stazom širine 3,55 metara, stubištima po pokosu lukobrana, pristupnom rampom i elementima budućeg putničkog pristaništa (niše, oslonci pristupnog mosta i bitve).

Nakon izvršenja tehničkog pregleda i ishođenja uporabne dozvole, može se očekivati službeno svečano otvorenje. Pretpostavlja se da će to biti ove godine na Dan grada Osijek, 4. prosinca.

Izvođači mjesecima napominju kako je gradilište u punom profilu zatvoreno za građane iz sigurnosnih razloga, te kako bi tako trebalo i ostati do službenog otvorenja, piše Baustela.hr.