Zašto dionice Mete padaju usprkos ogromnoj zaradi?
Dionice tvrtke Meta pale su za više od 3 posto nakon što je kompanija u srijedu objavila izvješće o zaradi i prihodu koje je premašilo očekivanja Wall Streeta.
Meta je u trećem tromjesečju ove godine zabilježila zaradu od 6,03 dolara po dionici i 40,5 milijardi dolara prihoda, dok su analitičari očekivali zaradu od 5,22 dolara po dionici i 40,2 milijarde dolara po prihodima, pokazuju podaci FactSeta.
Broj dnevnih aktivnih korisnika na aplikacijama tvrtke porastao je za 5 posto u odnosu na prošlu godinu, na 3,29 milijarde, ali nije uspio doseći očekivanja analitičara od 3,31 milijardu.
Razlog za pad vrijednosti dionica bila je najava matične tvrtke Facebooka i Instagrama da namjerava povećati ulaganja u razvoj umjetne inteligencije, nakon što je Metina podružnica Reality Labs, koja se bavi virtualnom stvarnošću, zabilježila novi veliki gubitak.
No, ipak, dionice Mete bile su uspješnije od konkurencije – porasle su za 70 posto od početka godine. Drugi tech giganti poput Googlea i Microsofta zabilježili su rast od tek 30, odnosno 18 posto.
Dionice giganta ranije su ovog mjeseca dosegle rekordnih 602,95 dolara.
Ogromne investicije u umjetnu inteligenciju
Kapitalni izdaci također su porasli u odnosu na prošlu godinu, na 9,2 milijarde dolara. Kompanija nastavlja investirati milijarde u umjetnu inteligenciju i svoju jedinicu Reality Labs – iako su oči javnosti uprte u nju zbog velikih troškova i gubitaka.
Ta jedinica, koja je zadužena za prozivode poput slušalica Meta Quest i nedavno predstavljenih naočala za proširenu stvarnost Orion, zabilježila je operativne gubitke od 4,4 milijarde dolara. Financijska direktorica Susan Li kaže kako kompanija očekuje kako će se taj trend nastaviti do kraja godine, što dodatno pojačava zabrinutosti investitora.
Meta, vlasnik Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Threadsa, mnogo ulaže u umjetnu inteligenciju. Pripremaju se na obučavanje posljednje verzije svojeg AI modela Llama. Šef Mete Mark Zuckerberg kaže kako je model “debelo u razvoju”.
“U ovom trenutku, radije bih riskirao s izgradnjom kapaciteta prije nego postanu potrebni, nego da čekamo dok ne postane prekasno,” rekao je Zuckerberg u srpnju.
Popularnost pametnih naočala
Meta AI, chatbot kompanije, ima više od 500 milijuna aktivnih korisnika, dodao je ove srijede. Ray-Ban Meta pametne naočale, koje su se prometnule u iznenađujući hit za kompaniju, najprodavaniji su proizvod u trgovinama Ray-Ban u Europi, Africi i na Bliskom istoku, izvijestila je ranije matična kompanija Ray-Bana, EssilorLuxottica. Investicije u Meta AI također bi mogle pomoći aktivnosti korisnika na društvenim aplikacijama, napisali su analitičari Truist Securitiesa uoči objave posljednjeg izvješća. Što se tiče društvenih mreža, konkurent X-a/Twittera, Threads, dosegnuo je gotovo 275 milijuna korisnika oko godinu dana nakon izlaska, rekao je Zuckerberg.
Meta navodno razvija vlastitu AI tražilicu, u želi da smanji ovisnost o Googleu i Bingu, izvijestio je portal The Information. Tražilica bi trebala pružati odgovore na upite u chatbotu Meta AI.
Autor originalnog članka: Lindsey Choo, Forbes
Link: Here’s Why Meta Stock Is Down Despite Big Earnings Beat
(Prevela: Nataša Belančić)