Njemački gigant auto industrije prodaje spornu tvornicu u Kini

Aktualno Forbes Slovenija 27. stu 2024. 13:31
featured image

27. stu 2024. 13:31

Njemačka kompanija Volkswagen prodaje svoju tvornicu u kineskoj regiji Xinjiang. Službeno navode “ekonomske razloge”, a neslužbeno se spekulira je li presudilo to što je tvornica bila osumnjičena za prisilni rad. No, tvrtka i dalje nastavlja svoju poslovnu suradnju s kineskim proizvođačem automobila, a planira se i lansiranje novih modela

Njemački proizvođač automobila Volkswagen najavio je povlačenje iz kineske provincije Xinjiang. Tvornicu u gradu Urumqi i testnu stazu u gradu Turpan prodat će kineskoj tvrtki Shanghai Motor Vehicle Inspection Center (SMVIC), podružnici državne grupe Shanghai Lingang Development Group, prenosi SMVIC. Ova tvrtka preuzet će i svih otprilike 200 zaposlenika. Značaj tvornice, u kojoj se ranije sastavljao Volkswagenov model Santana, smanjen je posljednjih godina nakon što je proizvođač automobila smanjio broj radnih mjesta. Kako navodi Reuters, u toj su tvornici obavljali samo završne provjere kvalitete i predavali vozila trgovcima u regiji.

U priopćenju za javnost, koje je Volkswagen objavio na svojoj internetskoj stranici, kao razlog za prodaju tvornice navedeni su “ekonomski razlozi”, uz dodatak da je potez dio strateškog preusmjeravanja.

Sumnje na prisilni rad?

Provincija Xinjiang, u kojoj se nalazi pogon, smještena je na sjeverozapadu Kine, a nevladine organizacije već godinama optužuju kineske vlasti za kršenje ljudskih prava Ujgura i pripadnika drugih muslimanskih manjina u toj regiji. Navodno je prisutan i prisilni rad, pa čak i zatočenje ljudi u privremenim logorima.

U Xinjiangu posluje mnogo tvornica koje su važni dobavljači multinacionalnih kompanija, uključujući poznate zapadne brendove, navodi STA. Volkswagen je u glavnom gradu regije, Urumqiju, prisutan s tvornicom preko svog kineskog partnera, automobilske kompanije SAIC. Zbog tog pogona, otvorenog 2013. godine, već je neko vrijeme pod povećalom javnosti.

Logo tvrtke SAIC Volkswagen u Šangaju u Kini, Foto: Profimedia

Njemački poslovni list Handelsblatt ove je godine izvijestio da je moguće da su u izgradnji testne staze u Turpanu 2019. godine sudjelovali radnici pod prisilom.

Volkswagen i kineska vlast negirali optužbe

U njemačkom automobilskom gigantu tvrde da nema dokaza o kršenju ljudskih prava te su se obvezali istražiti sve nove informacije u vezi s tim.

U međuvremenu, vlasti u Pekingu negiraju da u provinciji dolazi do takvih zloupotreba, inzistirajući na tome da su njihove mjere isključivo pomagale lokalnim vlastima u borbi protiv ekstremizma i poticanju razvoja, prenosi STA.

Što dalje planira Volkswagen?

Kako se navodi u priopćenju za javnost, Volkswagen će produljiti svoje partnerstvo s kineskim SAIC-om, sklopljeno prije 40 godina, do 2040. godine. Zajedničko poduzeće planira do 2030. godine lansirati 18 novih modela, uključujući dva s produženim dosegom za kineske potrošače, čija bi proizvodnja trebala započeti 2026. godine.

Volkswagen se posljednjih godina suočava s velikim problemima. Posebno izazov predstavlja pad potražnje na ključnom kineskom tržištu, kao i sve veća konkurencija kineskih proizvođača. Automobilska tvrtka razmatra zatvaranje više tvornica u Njemačkoj i smanjenje broja zaposlenih za desetke tisuća, izvještava STA.