Proizvođači kineskih automobila okreću se hibridima kako bi izbjegli europske carine
Nakon rasta carina Europske unije na kineska električna vozila, proizvođači automobila kao što su BYD, SAIC i Geely povećali su svoj izvoz hibrida u Europu. Na taj način žele povećati svoj udio na europskom tržištu.
Glavni kineski proizvođači električnih vozila možda su pronašli način da zaobiđu povećane carine EU-a na električne automobile, dok su nastavili širiti svoj udio na europskom tržištu.
Euronews navodi kako tvrtke kao što su BYD, Geely i SAIC u državnom vlasništvu pojačavaju svoj izvoz hibrida u EU, uglavnom zato što ne podliježu carinama EU-a. Hibridni automobili koriste i električne baterije i motore s unutarnjim izgaranjem.
Drugi kineski proizvođači automobila također su preselili svoje pogone za sklapanje i proizvodnju na kontinent, kako bi dodatno smanjili troškove i učinak carina.
Oštra konkurencija japanskim i europskim hibridima
Očekuje se da će kineska hibridna vozila predstavljati oštru konkurenciju i japanskim i europskim modelima, a tvrtke poput Toyote, Honde i Nissana već bilježe pad prodaje dijelom i zbog toga. Pogođeni su i europski proizvođači automobila poput Volkswagena.
Kina je prema podacima svoje udruge putničkih automobila CPCA od srpnja do listopada 2024. godine u Europu izvezla 65.800 hibridnih automobila. To je više nego trostruko od izvezenog u istom razdoblju prošle godine.
BYD nudi hibridne modele kao što je SEAL U DM-i, koji će biti njegov prvi europski hibridni model. Geely ima plug-in hibridne (PHEV) modele kao što je Galaxy Starship 7 i blage hibridne modele kao što je Geely Azkarra. Vozila s blagim hibridima obično imaju samo mali električni motor koji se koristi kao podrška tradicionalnom motoru.
SAIC također ima mnogo hibridnih vozila kao što su MG6 PHEV, SAIC Roewe Erx5 Super Hybrid Edition SUV, MG3 HEV i MG EHS Plug-in Hybrid.
Hoće li se uvesti i carine na hibride?
EU je nedavno uvela povećane carine kineskim proizvođačima električnih vozila, zbog optužbi da kineska vlada subvencionira te proizvođače. Kako to smanjuje njihove cijene, EU tako želi zaštititi europske proizvođače automobila.
Uz postojećih 10 posto na automobile izvan EU, tu su i dodatne carine za kineske. Za BYD je to dodatnih 17 posto, za SAIC 35,3 posto, a za Geely 18,8 posto.
Iako ova strategija izbjegavanja carina većim fokusom na hibridna vozila može kratkoročno funkcionirati, također bi potencijalno mogla dovesti do novih carina EU-a protiv kineskih hibrida, osobito ako je utjecaj na domaće europske proizvođače prevelik.
Jedan od glavnih razloga zašto su kineski hibridi sve popularniji u EU je to što su relativno jeftiniji od europskih hibrida, kao i od električnih vozila općenito. Ovaj čimbenik troškova postao je još važniji za kupce nakon pandemije, usred tekuće europske krize troškova života, kao i viših kamata.
Hibridi kao prijelazni modeli
Kineski hibridni modeli također nude veći raspon značajki, kao i elegantniji, moderniji dizajn, kako za svoje interijere tako i za eksterijere, koji su privukli veliku pozornost Europe. To također uključuje bolju automobilsku tehnologiju.
Nadalje, nekoliko kineskih proizvođača hibrida također je značajno poboljšalo svoju pouzdanost i kvalitetu, kao i ocjene sigurnosti.
Ovi hibridni modeli često služe kao odskočna daska za potrošače koji žele u potpunosti prijeći na električna vozila, ali oklijevaju zbog niza razloga, uključujući nepoznati teren i cijenu.
Hibridi su često jeftiniji od električnih vozila, a istovremeno nude udobnost tradicionalnog motora tijekom prijelaznog razdoblja na električna vozila. U nekoliko zemalja također mogu imati pravo na porezne olakšice.