Trajekt Zadar pokvario se zbog lošeg goriva. Je li za to kriva Jadrolinija ili INA?

Aktualno Bojan Bajgorić Šantić 28. pro 2024. 12:03 > 28. pro 2024. 12:04
featured image

28. pro 2024. 12:03 > 28. pro 2024. 12:04

Jadrolinija u posljednje vrijeme niže problem za problemom. Najnoviji nije bio toliko ozbiljan, ali je zanimljiv jer je do njega došlo zbog vode u gorivu trajekta Zadar. Jadrolinija nikoga nije optužila, ali neslužbene informacije iz Ine sugeriraju da problem nije nastao kod njih. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li Jadrolinija tražiti nadoknadu štete od Ine ili priznati da se problem dogodio u njihovoj kompaniji.

Trajekt Zadar u petak je u bračkom kanalu imao problem s gorivom, nakon čega je uz pomoć remorkera dotegljen u Split. Informacije o tome ubrzo su se pojavile na društvenim mrežama, a potom i u medijima. DalmacijaDanas kontaktirala je Jadroliniju i dobila odgovor kako je problem bio u lošem gorivu, a kasnije su iz Jadrolinije rekli da je u njemu pronađena voda.

Kad je u pitanju opskrba brodova gorivom, Jadrolinija ima dvogodišnji okvirni ugovor s Inom vrijedan 51,39 milijuna eura. Pitanje koje se u ovakvoj situaciji nameće je tko je kriv za loše gorivo.

U Ini rigorozne kontrole, a gorivo utočeno na trajekt četiri dana prije kvara

Od Ininih djelatnika upućenih u opskrbu neslužbeno se moglo čuti kako oni kontinuirano kontroliraju gorivo i imaju sve uzorke, pa tako i za tu tranšu. Ona je utočena u trajekt 23.12., što bi značilo da je on već četvrti dan plovio s tim gorivom. Po mišljenju izvora te informacije, problem s gorivom vidio bi se odmah, a ne tek nakon četiri dana.

U Ini kažu da imaju rigorozan sustav kontrole kvalitete goriva, od same proizvodnje u rafineriji, preko skladišnih prostora, do svake pojedine cisterne koja se upućuje prema krajnjem kupcu.

Teško je reći znači li to da je uzrok problema u samoj Jadroliniji. Kad fizičke osobe imaju problem s nekvalitetnim gorivom koji rezultira kvarom, u slučaju da su zadržali račun koji dokazuje kupnju goriva, u pravilu će troškove popravka pokušati naplatiti od onoga tko im je prodao takvo gorivo.

Hoće li Jadrolinija tražiti odštetu ili priznati da je problem kod njih?

U slučaju Jadrolinije, uz trošak popravka tu je i trošak tegljenja u luku, potrošenog goriva, kao i angažman dodatnog trajekta Petar Hektorović kojim su putnici u konačnici prebačeni na Hvar. Ako Jadrolinija nije sama kriva, bilo bi logično da naknadu tih troškova zatraže od Ine. Hoće li se to dogoditi vjerojatno će se vidjeti sljedećih dana. Ako nisu krivi, bilo bi za očekivati da provedu internu istragu i doznaju kako je voda dospjela u gorivo.

Na upit Jadroliniji misle li tražiti odštetu od Ine, samo su kratko odgovorili kako se točan uzrok problema s gorivom broda Zadar utvrđuje.

Trajekt Zadar nakon povratka u luku brzo je osposobljen za daljnje korištenje. Navedeni problem pokazao se manjim, ali je samo jedan u nizu koji je u posljednje vrijeme imala Jadrolinija. Za dio njih može se reći da je krivo loše stanje u kompaniji. Nedavna rupa kroz koju je prodiralo more u trajekt Petar Hektorović nije se smjela dogoditi, a nacrt izvješća istrage o nesreći na trajektu Lastovo pokazali su kako je za nju kriv predsjednik Uprave David Sopte, s obzirom da nije uspostavio sustav upravljanja sigurnošću.