Američku predsjedničku jahtu umirovio je još Jimmy Carter. Sada je pretvaraju u muzej
Novije generacije Amerikanaca ne znaju da su predsjednici SAD-a nekoć na raspolaganju imali i jahtu. Tu praksu ukinuo je predsjednik Carter 1977. godine, a jahta trenutačno prolazi opsežnu restauraciju. Postat će muzej.
Američki predsjednici nekad su na raspolaganju imali i jahtu, no tu praksu ukinuo je Jimmy Carter 1977. godine. Taj predsjednik njegovao je imidž skromnog farmera, pa nije čudno da je baš on donio tu odluku.
Jahte su predsjednicima SAD-a bile na raspolaganju od 1880. godine, a od tada se izmijenilo nekoliko modela. Slate.com navodi kako ih se često nazivalo “plutajućom Bijelom kućom”.
Sequoia koja je imala 32 metra tijekom ere prohibicije koristila se za praćenje krijumčara koji se pokušavaju iskrasti s alkoholom. Od 1936. godine mornarica ju je preinačila u službenu predsjedničku jahtu. Imala je prostrani salon i palubu koji su mogli prihvatiti 40 ljudi. Za zabavu i za političke svrhe koristili su je visoki vladini dužnosnici u osam administracija. Koristili su je predsjednici John Edgar Hoover, Franklin Roosevelt, Harry Truman, Dwight D. Eisenhower, John F. Kennedy, Lyndon B. Johnson i Richard Nixon.
U vrijeme stagflacije prodana za trećinu cijene održavanja
Truman je na njoj organizirao pokeraška druženja, Kennedy slavio svoj posljednji rođendan, a Johnson je proveo toliko vremena na brodu da je pod tuša bio spušten kako visoki predsjednik ne bi udario glavom. Nixon se smatrao najpredanijim korisnikom Sequoie, napravio je čak 100 putovanja jahtom. To uključuje pregovore o sporazumu o nuklearnom oružju SALT I, a koristio ju je kao skrovište tijekom skandala Watergate.
Kako je u Carterovo vrijeme gospodarstvo patilo od stagflacije, on je smatrao da su troškovi od 800.000 dolara za održavanje i osoblje neopravdani i nepotrebni. Sequoiu je izbacio iz upotrebe i prodao je na aukciji za 286.000 dolara.
Bivši državni tajnik Henry Kissinger rekao je da je Sequoia imala “važnu svrhu u omogućavanju predsjednicima da pobjegnu od klaustrofobične napetosti Bijele kuće”. Do 1987. jahta je službeno proglašena nacionalnim povijesnim spomenikom.
Postat će muzej, baš kao i Galeb
Više puta je mijenjala vlasnika, a bila je upletena i u bitku oko vlasništva. Tada je u jednom trenutku završila u brodogradilištu u Virginiji, u raspadu i puna rakuna. Investicijska grupa FE Partners 2016 godine ju je na sudu dobila za nula dolara, ali uz obveze poput popravka. Oni su joj najavili vraćanje stare slave.
Trenutno prolazi kroz opsežnu restauraciju za koju se očekuje da će trajati godinama. Nakon što bude dovršena, bit će muzej i nastavni centar u Marylandu. Taj detalj neke će podsjetiti na nekadašnji Titov brod Galeb koji je grad Rijeka odlučila pretvoriti u muzej. Taj potez naišao je na protivljenja u javnosti. Ne samo zbog toga što dio populacije nema pozitivno mišljenje o nekadašnjem jugoslavenskom Maršalu, nego i zbog visokih troškova. U rujnu ove godine navodilo se da su troškovi obnove toga 114 metarskog broda procjenjivali su se na 8,6 milijuna eura plus PDV.