Odlična prilika za kreativce: EU fondovi nude 34 milijuna eura za digitalizaciju kreativne industrije

Aktualno Promo 12. ožu 2024. 10:32
featured image

12. ožu 2024. 10:32

Europska unija stavlja snažan fokus na digitalnu transformaciju kreativnih industrija u Hrvatskoj, dodjeljujući značajna sredstva putem natječaja “Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija”. Sa sumom od 34 milijuna eura na raspolaganju, ovaj natječaj predstavlja ključni korak prema unapređenju kreativnog sektora kroz inovacije i digitalizaciju.

Razgovarali smo s dr.sc. Goranom Beckerom, stručnjakom za EU fondove iz INNOM savjetovanje, koji nam je dao dublji uvid u značaj ovog natječaja i očekivane koristi za kreativnu zajednicu.

“Digitalna transformacija postala je imperativ za sve industrije, uključujući i kulturne i kreativne sektore. Ovaj natječaj pruža priliku za jačanje kapaciteta poduzeća i umjetnika za poslovanje na digitalnom tržištu te razvoj inovativnih procesa i proizvoda. To će ne samo unaprijediti konkurentnost na lokalnoj razini, već i osigurati globalnu vidljivost hrvatskih kreativaca”, istaknuo je Becker.

Obuhvaća širok spektar djelatnosti, od arhitekture i dizajna do audiovizualnih umjetnosti, izdavaštva i umjetničkih praksi. Sredstva su raspoređena u dvije grupe – grupa A s većim iznosom od 21 milijun eura i grupa B s 12.2 milijuna eura, pružajući priliku različitim tipovima prijavitelja da ostvare svoje projekte.

Od 1.4. kreću prijave za potpore te traju do 31.5. 2024.

Postupak dodjele traje najviše tri mjeseca od krajnjeg roka za podnošenje projektnih prijava, a on je 31. svibnja 2024. godine. Dakle rezultate ocjenjivanja projektnih prijava možemo očekivati u ranu jesen 2024. godine.

Provjerili smo i kako će se pratiti i evaluirati napredak projekata financiranih iz ovog fonda.

“Svaki projekt se evaluira i prati putem definiranih natječajnih pokazatelja, kao što su broj novih ili unaprijeđenih poslovnih procesa za poslovanje na digitalnom tržištu; broj osoba educiranih za rad sa unaprijeđenim poslovnim procesima u skladu s digitalnim tržištem; te broj sudjelovanja na sajmovima. Dakle, u ovom natječaju ne postoje obvezni financijski pokazatelji kao što su rast prihoda ili izvoza te obveza otvaranja novih radnih mjesta, što je i logično, obzirom da je primarni cilj natječaja ulaganje u digitalizaciju kulturnih i kreativnih industrija.” govori Becker.

Ovaj natječaj ja prilika za mala poduzeća, ali i osobe iz slobodnih zanimanja, ističe Becker. Foto: INNOM savjetovanja

“Očekujemo širok raspon prijava, od malih poduzeća do umjetničkih organizacija, a također i fizičkih osoba iz slobodnih zanimanja. S ovom potporom, moći će se unaprijediti postojeći procesi, ali i stvoriti potpuno nove digitalne inicijative koje će osnažiti kulturnu i kreativnu scenu Hrvatske”, dodaje Becker.

Važno je istaknuti da će proces evaluacije biti transparentan i integritetan, provođen pod nadzorom Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO).

“Trgovačka društva mogu birati hoće li se prijaviti za veću potporu do 1 milijun eura u okviru grupe A, s intenzitetom od 45% do 75%, ovisno o lokaciji ulaganja te veličini tvrtke, ili za grupu B, gdje je maksimalni iznos potpore 300 tisuća eura po intenzitetu, s fiksnim stopama od 85%, uključujući Zagreb.

Važno je napomenuti da visina potpore ovisi o prihodima poduzeća, što znači da će većina malih firmi aplicirati za neto iznos projekta od oko 50 tisuća eura, pri čemu će 85% tog iznosa biti bespovratno sufinancirano putem ovog natječaja.” objasnio je Becker iz Innom savjetovanja.

Pitali smo i koje su najvažnije smjernice i trendovi u području digitalizacije kreativnih djelatnosti koje treba uzeti u obzir pri prijavi na natječaj.

“Noviji trendovi u digitalizaciji kreativnih djelatnosti uključuju korištenje virtualne i proširene stvarnosti, umjetne inteligencije te blockchain tehnologije radi poboljšanja procesa stvaranja i distribucije sadržaja. Međutim, nedavna pandemija pokazala je da su države sa većim stupnjem digitalizacije otpornije na krize te stoga ostvaruju niže stope pada, od onih s nižim stupnjem digitalizacije. U pandemiji je čak i država bila prisiljena digitalizirati svoje usluge, a ovim natječajem to se isto nudi kreativnim djelatnostima i to po vrlo visokom intenzitetu – 85% prihvatljivih troškova projekta.” objašnjava.

Ovaj natječaj predstavlja ključnu inicijativu unutar širih strategija EU-a za poticanje digitalizacije i inovacija. Njegova provedba će osigurati da kreativne industrije Hrvatske ostanu relevantne i konkurentne u suvremenom digitalnom dobu.


Razmišljate o prijavi?

Ovo je kontakt za više infomacija:

Goran Becker, INNOM savjetovanje

[email protected]

Tel: +385 99 218 7281

www.innomconsulting.eu