Razgovarali smo s jednim od osnivača Orka Grupe: Moj prvi ured bio je autobusni kolodvor (video)
U Zagrebu je i službeno predstavljena Orka Grupa u kojoj su snage udružile gastro i eno tvrtke Bosnić, Fisherija, Slavonica i LU-MA Ekskluziv kako bi zajedničkim nastupom na tržištu osnažili poziciju u sektoru hrane i pića. Svi zajedno zapošljavaju više od 200 ljudi te ostvaruju prihod od oko 40 milijuna eura, a u razgovoru za Forbes Magazin, Ivan Bosnić, jedan od utemeljitelja, pojasnio je ambicije projekta
“ORKA Grupa je nastala kao spoj više poznatih brendova kako u HoReCi tako i u specijaliziranoj maloprodaji. Prepoznali smo potencijal grupe da bi optimizirali poslovanje, da bi kvalitetnije mogli organizirati sve prateće službe te iskoristili tu snagu grupe prema ugostiteljima – da bi im mogli ponuditi što veći asortiman s jedne adrese.”, pojasnio je Ivan Bosnić u razgovoru s urednikom Forbes Magazina, Elvirom Mešanovićem.
Bosnić je za gledatelje Forbes Magazina govorio i o svojim osobnim poslovnim počecima. Kaže da je sve počelo 2007. godine – te da mu je prvi “ured” bio – na autobusnom kolodvoru. “Kako je otac cijeli život u ugostiteljstvu onda sam poznavao problematiku ugostitelja oko nabave svježe ribe, a kako sam imao dosta prijatelja u Dalmaciji – preko njih sam saznao sve o problemu plasmana te iste ribe”, prisjeća se Bosnić. “Vidio sam priliku spojiti te dvije stvari i tako je krenula priča s Bosnić d.o.o. Onda mi se 2015. pridružuju partneri Marko i Branimir. Danas s ponosom mogu reći da ono što nam je u 2016. godini bio godišnji promet – trenutno napravimo u tjedan dana”.
Orka grupa planira udvostručiti godišnji prihod: Za prošlu godinu je iznosio 21 milijun eura, a ove godine bi trebao iznositi 40 milijuna eura. “Planiramo ga povećati širenjem regionalnih centara u Hrvatskoj tako što ćemo otvoriti nove maloprodajne dućane. U fazi smo završetka franšiznog modela određenih naših brendova i na taj način planiramo širiti poslovanje i povećavat prihode.”, kaže Bosnić.
U planu je i otvaranje regionalnih centara u Dalmaciji i Istri u HoReCa segmentu. Što se tiče stranih tržišta, već su prisutni s partnerima u BIH i Crnoj Gori. U regiji imaju konstantne kontakte i komunikaciju s partnerima i u planu je proširenje poslovanja i na tim tržištima.
I udruženim vlasnicima tvrtki u Orka grupi najveći je problem – radna snaga. “To je posebno izraženo u ugostiteljstvu zadnjih par godina jer strani radnici još uvijek često ne mogu nadomjestiti ugostiteljsku uslugu na visokom nivou. Mi taj problem i nemamo toliko izražen. Mnogi naši zaposlenici su s nama od početka, još od 2007. godine, i preko preporuke i poznanstava dosta brzo dolazimo do novih kadrova tako da vjerujem da će se i taj segmet uspješno savladati.”, kaže Bosnić.
Cijeli razgovor koji je objavljen u emisiji Forbes Magazin pogledajte ovdje: