Odlazi li ime Zagrebačke banke u povijest? Na prednjoj strani njihovih novih kartica stoji samo UniCredit
Zagrebačka banka je prije otprilike mjesec dana predstavila nove, Mastercard kartice, koje već stižu na adrese njihovih klijenata. Proces prelaska na nove kartice trajat će negdje do veljače sljedeće godine. Jedan dio njihovih klijenata iznenadio je novi izgled kartica, na kojima, na prednjoj strani više nema znakova Zagrebačke banke, već stoje samo oznake UniCredita i MasterCarda.
Odmah se, naravno, nameće pitanje je li ovo početak rebrandinga Zagrebačke banke, odnosno prelazak na krovni brand UniCredit, kao što je to bio slučaj s nekim drugim hrvatskim kompanijama, koje su započele poslovanje unutar nekog većeg, međunarodnog sustava.
Lordan Kondić, marketinški konzultant i predavač na studiju digitalnog marketinga Sveučilišta Algebra, koji ima višegodišnje iskustvo na menadžerskim pozicijama u nekim od najvećih hrvatskih kompanija kaže da kada banke rade rebranding najčešće ga ne kreću isključivo s vizualnim identitetom kartica, već u to uključe i druge elemente kao što su poslovnice i oglašavanje.
“U jednom trenutku će i Zaba proći proces rebrandinga”
“U ovome slučaju, prema neslužbenim informacijama, radi se o usklađivanju dijelova ponude koju korisnici dobivaju korištenjem kartice, s ciljem postizanja sinergije sa zemljama u okruženju. S druge strane, naši susjedi (npr. Slovenija, BiH i Srbija) već koriste UniCredit kao glavnu marku tako da je logično pretpostaviti da će u jednom trenutku i Zagrebačka banka proći kroz proces rebrandinga”, smatra Kondić.
Kaže da je rebranding izuzetno zahtjevan i opsežan posao, pogotovo u uslužnim poduzećima.
“Osim vizualnog identiteta potrebno je promijeniti svrhu postojanja marke i vrijednosti koje ona predstavlja korisnicima i zaposlenicima. Zamislite da živite u kući iz koje morate iseliti sve svoje stvari u osam navečer i onda dođu majstori koji sruše kuću, sagrade skroz novu u koju vi uđete u osam ujutro i nastavite sa životom kao da se ništa nije dogodilo”, pojašnjava.
Kondić je svojedobno bio odgovoran za marketinški dio rebrandinga telekomunikacijske kompanije A1 i kaže da su se za sam projekt pripremali više od godinu dana i da je na njemu radilo nekoliko stotina ljudi.
“Najveći posao je doseći jednaku razinu poznatosti”
“Najveći izazov je provesti promjene u svim dijelovima kompanije, od tehničkih sustava do prodajnih mjesta i sve to u istom trenutku, a nekad i istoj sekundi. Kratkoročno, takvi projekti su izuzetno skupi, ali koristi koje nastaju u svim dijelovima kompanije u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju su puno veće”, kaže.
Dodaje i da je komunikacijski najveći posao u što kraćem vremenu doseći jednaku razinu poznatosti koju je imala i stara marka, a kasnije na tome sustavno razvijati nove vrijednosti.
“Rebranding nije samo promjena odijela na istoj osobi to je potpuno nova osobe koja drugačije izgleda, drugačije priča, izlazi na druga mjesta i ima drugačije interese od one stare”, zaključuje Kondić.
Što kažu u Zabi o nestanku imena s prednje strane kartice
Upitali smo i Zagrebačku banku je li ovaj promijenjen izgled kartica početak ukidanja brenda Zagrebačke banke.
“Novi izgled Mastercard kartica u portfelju Zagrebačke banke standardiziran je i usklađen na razini Grupe UniCredit te je u skladu s novim trendovima u dizajnu kartica. Ističemo kako je logo Zagrebačke banke i dalje prisutan i istaknut na karticama sa strane na kojoj su pozicionirane informacije o klijentu. Zagrebačka banka i dalje nastavlja poslovati pod svojim brendom kao dio Grupe UniCredit”, odgovorili su nam iz Zagrebačke banke.