Heineken zabilježio pad u prvom polugodištu: Uz nogomet se manje pilo od očekivanja
Dionice nizozemskog proizvođača piva Heineken pale su za gotovo 8 posto u ponedjeljak jer se nije ostvario očekivani porast prodaje piva povezan sa sportskim događanjima,a kompanija je pretrpjela i gubitak od 874 milijuna eura zbog otpisa svog udjela u kineskoj investiciji
Proizvođač najprodavanijeg europskog lagera podigao je svoju prognozu operativne dobiti za cijelu godinu, ali su neki analitičari rekli da ni to nije bilo toliko optimistično koliko su očekivali.
Kompanija je izvijestila o porastu operativne dobiti od 12,5 posto za prvih šest mjeseci ove godine, što je nešto ispod prognoze analitičara od 13,2 posto koje je prezentirala kompanija, javlja Reuters. Njeni prihodi i volumeni u prvoj polovici godine također su bili nešto ispod očekivanja.
Heineken sada očekuje organski rast operativne dobiti od 4 posto do 8 posto u 2024. godini, u usporedbi s prethodnom prognozom koja je predviđala rast između niskih i visokih jednoznamenkastih vrijednosti. Ovo ostaje ispod trenutne očekivane stope rasta analitičara od 8,2 posto.
Hladnije vrijeme i manje piva uz nogomet
Financijski direktor Harold van den Broek rekao je da prognoza odražava slab lipanj i srpanj u Europi, gdje je hladnije vrijeme utjecalo na Heinekenove rezultate, a očekivani porast povezan sa sportskim događajima, posebno s Europskim nogometnim prvenstvom i Olimpijskim igrama, nije se ostvario.
Dionice Heinekenovih rivala pale su u ponedjeljak, s Carlsbergom koji je pao za 4 posto i Anheuser-Busch InBev za 0,8 posto. Oni tek trebaju objaviti rezultate za prvo polugodište.
Investitori su željno iščekivali da Heineken ažurira svoju prognozu otkako je u veljači razočarao tržište postavljanjem širokog raspona za rast dobiti, što je izazvalo kritike zbog pretjeranog opreza.
Dugoročno, Heineken je dobro pozicioniran za rast, ali sitni problemi zasjenjuju tu sliku, rekao je Louis Jamieson, viši globalni analitičar dionica u drugom dioničaru, Sanlam Investments.
“Teško je postići zamah te priče ako uvijek postoje te male sitnice.”, kaže Jamieson.
Heineken je smanjio vrijednost svog udjela od oko 20 posto u China Resources Beer, što je dovelo do neto gubitka.
Van den Broek rekao je da se to odnosi samo na pad cijene dionica tog poslovanja, dok je inače poslovanje dobro.