Kineski BYD traži lokaciju za treću europsku tvornicu. Koje su opcije?

BYD navodno slijedi preporuke Pekinga da ne otvara tvornice na europskom tlu u zemljama koje su podržale dodatne carine na električna vozila iz Kine.
Kineski proizvođač električnih automobila BYD razmišlja o otvaranju tvornice u Njemačkoj, rekao je Reutersu neimenovani izvor. Ovo bi bila treća europska tvornica kineskog diva nakon Turske i Mađarske.
Kineski proizvođači automobila nastoje postaviti tvornice u Europi kako bi prodavali pristupačnija vozila u regiji i izazvali europske konkurente dok potražnja u Kini – najvećem svjetskom tržištu automobila – usporava.
Njemačka prvi izbor?
Proizvođači automobila također žele koristiti ovu strategiju kako bi izbjegli dodatne carine koje je EU uvela na kineska električna vozila prošle godine, dodaje Reuters.
Nedavno je potpredsjednica BYD-a Stella Li rekla u intervjuu za Automobilwoche da tvrtka doista traži treću europsku lokaciju za svoju tvornicu, ali nije otkrila moguće lokacije.
Izvor je Reutersu rekao da je Njemačka prvi izbor Kineza, ali postoje rasprave unutar tvrtke zbog visokih troškova rada i energije, niske produktivnosti i nedostatka fleksibilnosti. Konačna odluka još nije donesena. Navodno razmišljaju o preuzimanju nekih tvornica koje bi neki domaći proizvođači, posebice Volkswagen, mogli zatvoriti.
Nijemci nisu podržali dodatne carine na kineska vozila
Dodatne ‘bodove’ Njemačkoj moglo bi donijeti i prošlogodišnje glasovanje protiv uvođenja dodatnih europskih carina na električne automobile iz Kine, koje su ipak prihvaćene. Uz Njemačku, protiv su glasale i Slovenija, Mađarska, Malta i Slovačka.
BYD navodno slijedi upute Pekinga da ne ulaže u zemlje koje podržavaju dodatne carine na kineska električna vozila, navodi Reuters. To znači da tvrtka trenutno isključuje neke članice EU-a, poput Italije i Francuske, jer su podržale ove mjere.
U Mađarskoj već u listopadu
Prva europska tvornica BYD u Mađarskoj trebala bi početi s radom u listopadu, a druga u Turskoj u ožujku sljedeće godine. Kad rade punim kapacitetom, moći će proizvesti 500.000 vozila godišnje
Prema procjenama S&P Global Mobility, prodaja BYD-a u Europi trebala bi se ove godine više nego udvostručiti – s 83.000 vozila u 2024. na 186.000 vozila u 2025., a do 2029. trebala bi porasti na gotovo 400.000 jedinica. U siječnju je na nekim važnim europskim tržištima prestigao čak i Teslu, koja inače ima znatno veću prodaju u Europi, ali koja u posljednje vrijeme bilježi pad.