Ford najavio masovne otkaze u Europi, prodaja električnih automobila slabija od očekivanog

Aktualno Laura Šiprak 21. stu 2024. 10:57
featured image

21. stu 2024. 10:57

Ford je još jedna u nizu automobilskih kompanija koje najavljuju rezove, otpuštanja i smanjenje proizvodnje. Planiraju otpustiti 4 tisuće svojih radnika u Europi do kraja 2027. godine, većinom u Njemačkoj. Kompanija za otpuštanja krivi prejaku konkurenciju i slabiju prodaju električnih automobila, kao i ekonomske nestabilnosti.

Konkretno, radi se o 14 posto Fordovih zaposlenika u Europi: 3 tisuće u Njemačkoj i 800 u Ujedinjenom Kraljevstvu, javlja Euronews. No to još ništa nije sigurno, jer su u tijeku pregovori sa sindikatima, pa će o tome ovisiti i konačna odluka. Uz otpuštanja, radnicima tvornice u Kölnu, koja proizvodi električne automobile modela Capri i Explorer, skratit će radno vrijeme.


Fordov potpredsjednik za transformacije i partnerstva u Europi, Dave Johnston, rekao je za Euronews kako se ovim rezovima osigurava opstanak kompanije. „Jako je važno da poduzmemo ovu tešku ali važnu promjenu kako bi Ford zadržao kompetitivnost u Europi. ̋ Iz Forda kažu da svjetska autoindustrija proživljava teška vremena zbog okretanja električnim vozilima. „Transformacija je posebno teška u Europi gdje se proizvođači bore s jakom konkurencijom i ekonomskom nestabilnosti dok se paralelno nose s nerazmjerom između regulacija za smanjenje CO2 i potražnjom kupaca za električnim vozilima.’’

Proizvodnja jeftinijih baterija

Vijesti o planiranim otpuštanjima dolaze nakon što su iz Forda u lipnju ove godine najavili da su spremni za borbu protiv Kineza, koje vide kao najveću konkurenciju u proizvodnji električnih automobila. Tad su iz kompanija objavili kako „tajno” rade na razvoju male električne platforme, kako bi početkom iduće godine podržali više pristupačnijih modela, a odgodili su proizvodnju većeg električnog SUV-a s tri reda sjedala. Za potrebe izrade ove platforme su okupili mali „tvornički tim s nekima od najboljih inženjera za električna vozila na svijetu”. U tom timu puno je stručnjaka iz Tesle i Applea.

Ford Mustang Mach E / FOTO: Ford

Kako bi srezali troškove, planirali su prijeći s NCM baterija s kobaltom, litijem i niklom, koje koštaju između 30 i 40 tisuća dolara, na jeftinije baterije koje bi se proizvodile u Michiganu u SAD-u. U lipnju su tako najavili da su prva kompanija koja će investirati u jeftine baterije, a planirali su ih proizvoditi sami i fokusirati se ipak više na hibride.
U međuvremenu, u Europi, smanjili su broj vozila koja proizvode kako bi se fokusirali na one koji im donose profit. Veliki udarac im je zadala i odluka njemačke vlade da prestanu davati poticaje za kupnju električnih vozila, što je ljude odvratilo od kupovanja.

I drugi najavljuju otpuštanja

S druge strane, proizvođači automobila moraju prodati dovoljno električnih vozila kako bi zadovoljili nove, manje limite za emisije CO2 u 2025. godini.
Ford nije jedini koji otpušta radnike i smanjuje troškove. General Motors je najavio otpuštanje tisuću radnika u tvornicama diljem svijeta, a Nissan da će otpusiti 9 tisuća radnika i smanjiti proizvodnju za 20 posto. Volkswagen je pak najavio moguće zatvaranje tri postrojenja u Njemačkoj što znači gubitak posla za desetke tisuća ljudi, a preostalim radnicima bi smanjili plaće za 10 posto, izjavili su predstavnici sindikata za Euronews prije svega tri tjedna.