Gledajte Forbes Magazin: Kako je Prostoria otvorila salon u Chicagu i što s AI u medijskom biznisu
Nova emisija Forbes Magazina koja se emitira u četvrtak 20. lipnja u 14.10 na N1 televiziji donosi niz priča s hrvatske i svjetske poslovne scene. Posjetili smo tvornicu tvrtke Prostoria u Hrvatskom zagorju i saznali sve o njihovom novom salonu u SAD, razgovarali smo s medijskom stručnjakinjom Marijom Valezuelom o utjecaju umjetne inteligencije na medijski biznis, a donosimo i detaljan info o redizajnu vizualnog identiteta Croatie Airlines
Hrvatski dizajnerski brend namještaja Prostoria otvorio je svoj prvi sjevernoamerički flagship salon u Chicagu, u četvrti poznatoj kao River North Gallery District, a urednik Forbes Magazina Elvir Mešanović posjetio je njihovu tvornicu u Hrvatskom zagorju i u razgovoru s vlasnikom tvrtke, Tomislavom Knezovićem, saznao detalje o novom “osvajanju” SAD, ali i drugim poslovnim planovima tvrtke.
Tomislav Knezović je pojasnio da Prostoria već prisutna na američkom tržištu, ali putem drugih dobavljača, no tvrtka se stalno suočavala s logističkim problemima.
“Obično kupci sami uzimaju robu, skupljaju je negdje u Italiji, zajedno s drugim dobavljačima, te se znalo dogoditi da naša roba zbog nekih drugih dobavljača kasni na putu do kupaca. I onda smo odlučili, s obzirom da smo gradili firmu na vrhunskom servisu uz originalan, dobar proizvod, sami otvoriti firmu u SAD i uzet stvari u svoje ruke i sami organizirat dostavu iz Hrvatske.”, kaže između ostalog Knezović.
Kako je Prostoria krenula od nule
A koja je tajna uspjeha namještaja koji nastaje u Hrvatskom zagorju na hrvatskom, europskom, ali i svjetskom tržištu? “Mislim da je ključno to da mi u Prostoriji razmišljamo globalno i ne smatramo se manje vrijednima niti manje sposobnima od bilo koje druge firme na tržištu namještaja u Europi i svijetu.”, kaže Knezović i otkriva da u njihovim pogonima u Zagorju, gdje zapošljavaju 300 radnika, nema niti jednog radnika s ranijim iskustvom u nekoj drugoj tvornici namještaja. “Nijedan tapetar nije došao iz neke dobre tapetarije nego su svi naučili posao sami sebe – kao i mi sami. Znači, mi smo 2011. godine krenuli s probnom proizvodnjom bez znanja, bez proizvoda i bez kupca.”, rekao je između ostalog Knezović. A cijeli razgovor i razotkrivanje “tajne” uspjeha – kako su stigli do pozicije na kojoj su danas, samo 13 godina kasnije – pogledajte u emisiji Forbes Magazin.
A na ovogodišnjeg NEM-a u Dubrovniku izvršna producentica N1 Nera Valentić za emisiju Forbes Magazin razgovarala je s Marijom Valenzuelom, medijskom stručnjakinjom s IE sveučilišta u Madridu, kojoj je glavno područje interesa upravo umjetna inteligencija i njezin utjecaj na medijski biznis.
AI u medijima donosi pad troškova i nove kreativne mogućnosti
“Medijska industrija i vijesti će se promijeniti. Moći će dosegnuti mnogo veći teritorij na mnogo lakši način jer će se prijevodi s manje poznatih jezika događati automatski, vijesti će teći, imat ćemo mnogo brži pregled onoga što se svuda objavljuje. Mislim da je ovo za novinare fantastičan trenutak. AI vam također daje priliku da analizirate i identificirate lažne vijesti mnogo brže. Nije sposobna samo za suprotno, već i za kontrolu i povezivanje s izvorom informacije. Imam mnogo nade i veselim se promjenama u vijestima koje će moći doći do mnogo veće publike. Industrija sadržaja je pak iznimno zanimljiva tema. S jedne strane, pasti će troškovi jer ćemo moći snimati manje i, što se lokacije tiče, premještati manje ljudi. S druge strane, pitanje je što će se kreativno moći učiniti s umjetnom inteligencijom.”, rekla je između ostalog Valenzuela, a cijeli razgovor pogledajte u emisiji.
Pogledajte još i prilog o redizajnu vizualnog identiteta Croatia Airlines, a donosimo i priču o procvatu tržišta luksuznih nekretnina u SAD, te kako su Beyonce, Madonna, Reese Witherspoon, Oprah i druge slavne žene stekle svoje milijarde dolara.
Gledajte Forbes Magazin koji uređuje Elvir Mešanović, a vodi Nataša Belančić, u redovnom terminu danas od 14.10, a reprize danas u 19.30 te u nedjelju u 20 sati na N1 televiziji. Ako ste propustili prošlotjednu emisiju Forbes Magazina, emitiranu 13. lipnja, možete ju pogledati ovdje: