Uniline najveći rast turista očekuje s azijskog tržišta što stavlja dodatan pritisak na cijene
Destinacijska menadžment tvrtka Uniline objavila je preliminarne rezultate za prošlu godinu u kojoj su zabilježili rast prometa i dobiti. Najavili su nova ulaganja, proširenje rent-a-car flote, neke nove usluge i očekivanja za ovu godinu koja su vrlo optimistična unatoč recesijskim kretanjima nekih od za Hrvatsku vrlo važnih emitivnih tržišta
Nakon lanjskog oporavka poslovanja, u Uniline grupi koju predvodi Boris Žgomba kreću pripreme za turističku sezonu. Planova je puno, a kakvi su ciljevi svake sastavnice grupacije na neformalnom druženju za novinare iznijeli su neki od ključnih ljudi iz menadžmenta tvrtke.
Prošla je godina, prema preliminarnim rezultatima koje su objavili na susretu s medijima, za Uniline je bila vrlo uspješna. Grupa je poslovala s 55,8 milijuna eura prometa, 12,6 milijuna eura više nego godinu prije, a ostvarili su i 40 posto višu dobit koja je iznosila 2,6 milijuna eura.
Predsjednik Uprave Žgomba kazao je kako je turistički sektor izašao iz konfuzne 2022. godine, koja je svima u toj branši zbog geopolitičke situacije, energetske krize, inflacije i ekonomske neizvjesnosti bila noćna mora. No, problemi u turizmu nisu iščeznuli.
Dapače, u Unilineu su se suočili s inflacijom, otežanim planiranjem cijena i problemom nedostatka kadrova. To ih je potaknulo da ulaganja usmjere na povećanje kvalitete radne snage te njihovo zadržavanje, a u pokušaju rješavanja tog problema pribjegli su povećanoj digitalizaciji. U tijeku je projekt uspostave informatičke platforme za što su osigurali sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Ukupna vrijednost tog projekta je 1,9 milijun eura.
U sastavu Uniline grupe su tvrtke Uniline, E-Tours, Uniline Mobility, Vetura i Amarin. Uniline grupa ima više od 150 zaposlenika. Osim u Hrvatskoj grupa posluje i u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Kini i Južnoj Koreji te ima i predstavništva u Japanu, Tajlandu, lndoneziji i Brazilu, istaknula je Kristina Peruško, članica Uprave te grupe.
Buking već sada 30 posto veći nego lani
Iako su lani premašeni rezultati iz dotad rekordne 2019. godine, u ovoj se godini očekuje nastavak oporavka i rast prometa u incoming segmentu od 25 posto u odnosu na 2023. Računa se i na značajniji rast broja turista s azijskog, južnoameričkog i američkog tržišta, dok se očekuje kako će broj turista iz Europe nastaviti rasti po blažim stopama.
Lani je u incoming segmentu prodaja porasla 55 posto na godišnjoj razini, a najveći rast ostvaren je na azijskom tržištu, posebice iz Južne Koreje, Japana i Kine. Europska tržišta rasla su sporijim tempom, a najznačajnija su bila tržišta zemalja Beneluksa, Ujedinjenog Kraljevstva i Skandinavije, izložio je Ivan Rukavina, direktor prodaje Unilinea.
Dodao je kako porast gostiju s azijskog tržišta znači i povećanje pritiska na cijene. Iako su pregovorima uspjeli zadržati cijene na prošlogodišnjim razinama, rast cijena u hotelijerstvu najteži je dio jednadžbe u planiranju cijena. Cijene u tom segmentu nakon velikog skoka prošle godine ne smiruju se, rastu i po stopama od deset posto.
Uz grupne aranžmane na kojima im biznis dobrim dijelom počiva, u segmentu prodaje oformili su i novi odjel za individualne usluge kako bi doskočili trendu personalizacije usluga. Rukavina je istaknuo i kako je u ovom trenutku buking u usporedbi s istim razdobljem lani već sada veći za 30 posto, što povećava optimizam oko rezultata koje će ostvariti ove godine.
Proširenje flote
Uvođenje novih usluga planiraju i u rent-a-car segmentu. Uniline Mobility, koji je lani preuzeo tvrtku Vetura, ponudit će uslugu organiziranog transfera pri čemu će nuditi luksuzne automobile i kombi prijevoz s osobnim vozačem. Također, investirat će se i u proširenje flote na 1.500 vozila, što je rast od 50 posto u odnosu na prošlu godinu.
Direktor Uniline Mobilityja Dean Filipović istaknuo je kako su planovi za ovu godinu na razinama onih iz 2019. Na hrvatskom tržištu je u segmentu rent-a-cara zdrava konkurencija, što generira niske cijene, a srećom nakon enormnog rasta 2022. godine i cijene automobila se vraćaju na nešto niže razine.
Lani je porastao i promet tvrtke E-tours koja je ostvarila 44 posto veći promet aviokarata. Direktor te agencije Zoran Šašić bez ustezanja kaže kako je taj rast posljedica rasta cijene karata. U odnosu na 2022. godinu cijene avionskih karata više su za 33 do 40 posto, što je bitno više od inflacije.
Šašić navodi kako 70 posto prometa agencije čini upravo prodaja avionskih karata, pri čemu su im najveći klijenti korporacije. U ovoj godini, kako kaže, planiraju značajno poboljšati tržišnu poziciju u poslovnim putovanjima, kao i snažniji prodor na kongresno tržište (eng. MICE – akronim za meetings, incentives, conferences i exibitions). Uskoro će u tom području potpisati i jedan ekskluzivan ugovor.
Globalno MICE tržište, predviđa Fortune Business Insights, trebalo bi porasti s 904,3 milijarde dolara koliko je vrijedilo 2023. godine na 1,6 bilijardi dolara do 2030. godine. |
Razvoj sportskog turizma
Uniline već godinama ulaže u razvoj sportskog turizma, a rezultati sada postaju vidljivi, rekao je Goran Šprem, nekadašnji rukometni reprezentativac koji je sada voditelj sporta u tvrtki sa sjedištem u Puli. Sport je već sada zaslužan za 20 posto prometa Unilinea koji je jučer proslavio i preseljenje zagrebačkih ureda, koji su dosad bili na dvije lokacije, u novu upravnu zgradu u Vukovarskoj ulici.
Šprem je istaknuo kako organizacijom različitih sportskih događaja i suradnjom s Hrvatskim olimpijskim odborom, Hrvatskom turističkom zajednicom i sportskim klubovima promoviraju Hrvatsku kao destinaciju sportskog turizma.
Uskoro će biti objavljena i akvizicija velikih partnera u tom segmentu poslovanja, a u pripremama su i velika događanja.
U tijeku su pripreme za Olimpijske igre, organizirat će i karate kamp u lipnju koji bi trebao imati 5.000 sudionika te rukometne kampove. Također, naveliko se priprema i za Svjetsko rukometno prvenstvo koje će se 2025. održati i Danskoj, Norveškoj i Hrvatskoj.
Otpornost na njemačke recesijske utjecaje
Predsjednik Uprave Unilinea Boris Žgomba ne očekuje da će recesija na njemačkom tržištu utjecati na poslovanje tvrtke. Njihovi klijenti su u vrlo malom postotku s tog, za Hrvatsku inače vrlo značajnog emitivnog tržišta.
Iako bi turistički sektor mogao osjetiti posljedice takvih gospodarskih zbivanja, ne vjeruje da će ona znatnije utjecati na broj onih koji će putovati. Ipak, zbog recesije bi mogli manje trošiti ili skratiti godišnje odmore.
U Unilineu su optimistični oko rezultata koje će ostvariti u ovoj godini, očekuju rast prometa na razini grupacije od 13 posto.