HŽ raspisao natječaj za nabavku 13 novih vlakova, evo koji su kriteriji
Natječajem podijeljenim u dvije grupe HŽ-Putnički prijevoz nabavit će 13 novih vlakova. Kriteriji za njihov izbor otkrivaju da će na izbor utjecati duljina jamstva, mogućnost spajanja s postojećim vlakovima i čelična konstrukcija.
HŽ – Putnički prijevoz raspisao je natječaj za nabavu 13 vlakova procijenjene vrijednosti 107,34 milijuna eura. Riječ je o pet elektrodizelskih, četiri baterijska elektromotorna vlaka i četiri baterijska motorna vlaka. Natječaj uključuje i puštanje u pogon dva stabilna energetska priključka za punjenje pogonskih baterija na željezničkoj mreži Republike Hrvatske.
Natječaj je podijeljen u dvije grupe. Prva uključuje pet elektrodizelskih motornih vlakova čija je procijenjena vrijednost 50,79 milijuna, a namijenjeni su daljinskom prometu. Druga grupa uključuje preostalih osam i dva priključka čija je procijenjena vrijednost 56,55 milijuna eura.
Četiri kriterija za izbor pobjednika natječaja
Glavni kriterij za izbor elektrodizelskih motornih vlakova je cijena, s utjecajem od 65 posto. Ostali kriteriji su duljina jamstvenog roka (15 posto), mogućnost funkcionalnog spajanja (15 posto) i čelična konstrukcija kolnih ormara vlaka (5 posto).
Mogućnost funkcionalnog spajanja je mogućnost spajanja novih vlakova s vlakovima koje HŽ već posjeduje. To znači da se vlakovi trebaju moći spojiti i razdvajati preko iste izvedbe automatskog kvačila bez dodatnog osoblja i da spojenim vlakovima može upravljati jedan strojovođa. Uz opravdanje kako iz sigurnosnih razloga ne mogu javno objaviti dokumentaciju o funkcionalnom spajanju, iz HŽ-a navode kako će je staviti na raspolaganje zainteresiranim tvrkama koje potpišu izjavu o čuvanju tajnosti podataka.
U dokumentaciji natječaja može se vidjeti i podatak kako je HŽ – Putnički prijevoz od 2011. do 2024. ugovorio isporuku 75 vlakova koji se mogu funkcionalno spajati. 55 ih je elektromotornih, 12 dizelelektričnih, dva baterijska i šest elektrodizelskih vlakova nove generacije.
HŽ preferira čeličnu konstrukciju kolnih ormara vlaka jer ona po njihovom mišljenju nudi najbolji omjer cijene i kvalitete. Prilikom oštećenja vlakova prilikom nalijetanja na vozila, odrone ili iskakanja iz skretnica nastaju oštećenja koja je brže i jeftinije popraviti kad se koristi čelik, a ne aluminij.
Kriteriji za izbor najbolje ponude identični su i prilikom izbora preostalih osam vlakova.