IKEA nakon snižavanja cijena zabilježila pad prihoda, ali iz tvrtke poručuju da su optimistični

Aktualno Forbes Hrvatska 10. lis 2024. 16:10
featured image

10. lis 2024. 16:10

Ikea je u prosincu 2021. zbog inflacije na svim svojim tržištima u prosjeku povećala cijene za devet posto, a zatim ih je u rujnu prošle godine, kako bi potaknula prodaju, počela snižavati. Sada se suočila s financijskim posljedicama tog poteza, ali iz tvrtke smatraju da se ne radi ni o kakvim problemima nego optimistično komentiraju rezultat

Švedski gigant u proizvodnji i prodaji namještaja, IKEA, u poslovnoj godini koja je završila krajem kolovoza zabilježio je prihod od prodaje u iznosu od 45,1 milijardu eura, što je 5,3 posto manje nego u prethodnoj poslovnoj godini. Kao razlog su naveli niže cijene, kojima su željeli oživjeti prodaju u internetskim i fizičkim trgovinama, navodi slovenska agencija STA.

Tvrtka je u prosincu 2021. zbog inflacije na svim svojim tržištima u prosjeku povećala cijene za devet posto, a zatim ih je u rujnu prošle godine, kako bi potaknula prodaju, počela snižavati.

Više posjetitelja i internetskog prometa


Posjećenost fizičkih trgovina povećala se za 4,5 posto nakon smanjenja cijena, dok je internetska prodaja porasla za 21 posto.

U Ingka Grupi, matičnoj tvrtki Ikee, objasnili su da je financijski učinak smanjenja cijena za nekoliko tisuća proizvoda iznosio 2,1 milijardu eura. Godinu 2024. procjenjuju kao dobru, jer se osim posjećenosti povećao i broj prodanih proizvoda, izjavio je voditelj maloprodaje u Ingka Grupi, Tolga Öncu. Također, prema njegovim riječima, optimistično gledaju prema sljedećoj godini, navodi STA.

Slabije povjerenje potrošača u Kini

Zanimljivo je da su se menadžeri IKEA-e pri predstavljanju izvješća posebno pozabavili i trendovima na kineskom tržištu.

Kina je činila 3,5 posto ukupne godišnje prodaje grupe, u usporedbi s 3,6 posto u 2022/2023., javlja agencija Hina.

Švedska kompanija jako je osjetljiva na tržišta nekretnina i kamatne stope budući da građani više troše na namještaj i kućne potrepštine kod preseljenja, koja su u vrijeme krize znatno rjeđa.

“Premda svjedočimo nešto slabijem povjerenju potrošača u Kini u odnosu na svjetski prosjek, optimistični smo da će paket poticaja imati pozitivan učinak”, rekao je Jesper Brodin, izvršni direktor Ingka grupe.

Željeli bismo potaknuti Peking da osigura još više poticaja za tržište budući da su mu potrebni dodatni poticaji, dodao je Brodin.

Kako bi potaknula posustalo tržište nekretnina, Kina je prije dva tjedna predstavila najizdašniji paket monetarnih poticaja od pandemije covida-19.

Kinesko ministarstvo financija u subotu će održati konferenciju za novinare na kojoj će iznijeti pojedinosti o planiranim proračunskim poticajima.

“Nestrpljivo iščekujemo utjecaj tih (poticaja) na kinesko gospodarstvo, a posebno na kinesko tržište opreme za kućanstva”, naglasio je Tolga Öncu iz odjela maloprodaje u Ingka Group.