Jadrolinija nabavlja pet katamarana. Ova dva stižu u studenom
Jadrolinija za Forbes Hrvatska otkriva kako će u studenom u njihovu flotu stići dva nova katamarana. Pojasnili su i u kojoj je fazi nabava dodatna tri čiji natječaji su još u tijeku.
Najveći hrvatski putnički brodar – Jadrolinija, za Forbes Hrvatska otkrio je kako su kupili dva katamarana koja će biti isporučena u studenom. Zvat će se Cvijeta i Ružica, a slični su postojećim Jadrolinijinim katamarinima Kata i Danica.
Novi aluminijski katamarani izgrađeni su 2023. godine u indonezijskom brodogradilištu Cahaya Samudra Shipyard. Dugi su 38 metara, široki 10, kapacitet im je 312 putnika, a snaga 2880 kW.
Imena su dobili po dubrovačkoj pjesnikinji i umjetnici Cvijeti Zuzorić te po Ružici Markobašić koja je ubijena 1991. godine na Ovčari. Njezin spomenik ispred vukovarske bolnice spomen je na sve trudnice i nerođenu djecu stradalu u Domovinskom ratu.
Njihova trenutna imena su Majestic Flair i Majestic Glory. U vlasništvu su kompanije Majestic Fast Ferry. Servis Marine Traffic otkriva kako su do prije dva tjedna održavali linije između Singapura i indonezijkog otoka Batam.
Jadrolinija pojasnila što je s natječajima za preostala tri katamarana
Osim ova dva, Jadrolinija u planu ima nabavu još tri katamarana kapaciteta o čemu je Forbes Hrvatska već izvještavao. S obzirom da u Narodnim novinama nije bilo informacijama o završetku nabave prvoga te konačnog raspisivanja natječaja za druga dva (samo je najavljen u Prethodnim savjetovanjima), Jadroliniju smo upitali u kojoj je fazi nabava ta tri broda.
Odgovorili su kako je odluka o odabiru prvoga gotova te se završava Ugovor o kupnji. Iz Jadrolinije nisu dali više detalja, no iz ranije objavljene dokumentacije se zna da se radi o novom ili trajektu starom najviše šest mjeseci. Jedan od uvjeta natječaja bio je da ga je moguće raskinuti ako katamaran ne bude isporučen 15. listopada, pa je za pretpostaviti da će biti isporučen do tog datuma.
Natječaj za druga dva katamarana je prošao prethodno savjetovanje početkom kolovoza, a raspisivanje natječaja tek slijedi. Oni će se tek graditi, a bit će isporučeni 18 mjeseci od završetka natječaja.
Navedenih pet brzih brodova dio je od 16 investicija u brodove koje je poduzela trenutna Uprava Jadrolinije. Neke od njih poput trajekata Oliver i Sveti Duje bili su pod kritikom javnosti jer je bilo potrebno dosta vremena i novca za njihov remont. Čak ni nakon njega nisu otklonjeni svi nedostaci. Trajekt Oliver dobio je dozvole za plovidbu iako nema generator za opskrbu strujom u kriznim situacijama.