Milijarder iz Dubaija malo je nervozan, hoće li dobiti odobrenje za preuzimanje Sunčanog Hvara?

Aktualno Marko Repecki 23. srp 2024. 15:39
featured image

23. srp 2024. 15:39

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je pokrenula postupak ocjene dopuštenosti koncentracije tvrtki Eagle Hills, Sunčani Hvar te Sunčani Hvar nekretnine. Ocijenili su, naime, da bi preuzimanje Sunčanog Hvara od strane tvrtke Eagle Hills u vlasništvu Muhameda Alabara moglo imati “značajan učinak na mjerodavnom tržištu”. Investitor iz UEA, podsjetimo, već je vlasnik lanca s više od 10 hotela u Dalmaciji koji je preuzeo od Jake Andabaka

U studenom prošle godine, arapski investitor Muhamed Alabar preuzeo je hotelsku kuću Sunčani Hvar. Ova transakcija sada čeka odobrenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Cijeli proces mogao bi potrajati, a čini se da Alabar postaje pomalo nervozan zbog višemjesečne procedure.

Alabar je svjetskoj javnosti poznat kao osnivač Emaar Properties, tvrtke koja stoji iza kultnog Burj Khalife u Dubaiju, a hrvatskoj javnosti postao je poznat po svom neuspjelom pokušaju da realizira projekt poznat kao “zagrebački Manhattan”, u suradnji s bivšim gradonačelnikom Milanom Bandićem. Projekt je obuhvaćao izgradnju velikog kongresno-poslovno-stambenog kompleksa na području Velesajma i Hipodroma u Zagrebu.

Rješenje će biti u roku od tri mjeseca

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je 11. srpnja objavila je da je pokrenula postupak ocjene dopuštenosti koncentracije poduzetnika Eagle Hills i Sunčani Hvar i Sunčani Hvar nekretnine. Naime, ocijenili su da bi preuzimanje Sunčanog Hvara od strane Alabarove tvrtke Eagle Hills moglo imati “značajan učinak na mjerodavnom tržištu” i da je s obzirom na to potrebno provesti dubinsku pravnu i ekonomsku analizu, te da će rješenje biti doneseno i roku od tri mjeseca.

U ponedjeljak, otprilike 10 dana nakon te AZTN-ove objave, priopćenjem se oglasio i Alabar, u kojem poručuje da “razumije kako se radi o dugotrajnom procesu koji zahtijeva strogo pridržavanje propisa, što u potpunosti poštujemo i vjerujemo da ćemo kroz ovaj proces osigurati integritet naše transakcije”. Usput se zahvaljuje Vladi, premijeru i nadležnim ministrima na “konstruktivnom odnosu i otvorenoj suradnji prilikom realizacije dosadašnjih ulaganja”.

Zapravo i ne čudi da AZTN namjerava detaljno analizirati što će se dogoditi na hotelskom tržištu, ako Alabar preuzme Sunčani Hvar, s obzirom na to da je već od ranije vlasnik lanca s više od 10 hotela u Dalmaciji.

Naime, 2021. godine Albar je od Jake Andabaka kupio 70 posto dionice Sunce hotela koji posluju pod brendom Bluesun. Radi s eo hotelskom lancu koji posluje na makarskoj rivijeri, otoku Braču te u Starigradu – Paklenici. imaju 11 hotela na vrhunskim lokacijama, ali i oko 50 posto dionica aerodroma na Braču. Hoteli su im uglavnom kategorije četiri i pet zvjezdica, a u Starigradu imaju i kamping naselja. Alabar je Andabakov paket dionica platio oko 100 milijuna eura.

Preuzimanjem Sunčanog Hvara, ako dobije odobrenje, Alabar će se proširiti na jednu od najekskluzivnijih destinacija. U svom portfelju kompanija ima tri luksuzna hotela Amforu, Adrianu i Palace Elisabeth.

Sunce hoteli imaju prihode od 74, Sunčani Hvar 38 milijuna eura

Sunce Hoteli, odnosno Bluesun, prošle godine imali su prihode od oko 74 milijuna eura i dobit od oko 4,5 milijuna. zapošljavaju oko 890 ljudi. Što se, pak, Sunčanog Hvara tiče, oni su prošlu godinu ostvarili oko 38 milijuna eura prihoda, i dobit od oko 5 milijuna eura.

Upitali smo AZTN što će se točno kontrolirati u postupku ocjene koncentracije. Odgovorili su nam da ne komentiraju postupke u tijeku, ali smo ipak dobili određeno pojašnjenje:

“…analiza će se sastojati u istraživanju hotelskog tržišta u proizvodnom smislu, odnosno obuhvatit će sve proizvode za koje potrošači smatraju da su međusobno zamjenjivi s obzirom na njihove bitne značajke, cijenu ili način uporabe, odnosno navike potrošača, dok se u određivanja tržišta u zemljopisnom smislu izrađuje analiza svih dimenzija tog tržišta temeljem općih pokazatelja o tržišnim udjelima među konkurentima na tržištu, domaćim i inozemnim, kao i pokazatelja o cijenama i razlikama u cijenama”, stoji u odgovoru AZTN-a.