Napeto u Volkswagenu: Radnicima prijeti rezanje plaća, a možda i zatvaranje tvornica
Dok sindikati njemačkog Volkswagena u godišnje pregovore ulaze sa zahtjevom za povećanjem plaća od sedam posto, uprava razmatra rezove.
Njemački Volkswagen, koji ove srijede, 30. listopada, započinje drugi krug redovnih godišnjih pregovora sa sindikatima, razmatra različite opcije mjera za smanjenje troškova središnje tvrtke Volkswagen.
Njemački Handelsblatt izvijestio je da je u razmatranju 10-postotno smanjenje plaća te dvogodišnje zamrzavanje plaća za 120 tisuća radnika.
Prema pisanju lista, uprava Volkswagena također je raspravljala o ograničenju bonusa za najviše menadžere, smanjenju dodatnih isplata za obljetnice zaposlenika i o mogućnosti zatvaranja pojedinih njemačkih proizvodnih pogona.
Redovne analize mogućih smanjenja troškova
Od početka listopada, uprava Volkswagena tjedno se sastaje s predstavnicima radnika iz njemačkih tvornica kako bi analizirala gdje se troškovi mogu smanjiti i koji će se modeli proizvoditi na pojedinim lokacijama.
Volkswagen, jedan od najmoćnijih europskih proizvođača automobila iz Wolfsburga u Donjoj Saskoj, uznemirio je javnost i sindikate prijetnjom zatvaranja tvornica. Sindikati imaju snažnu ulogu u njemačkoj industriji i znatna prava glasa u nadzornim odborima velikih tvrtki.
Sindikat IG Metall, koji inače slovi kao najjači njemački sindikat, priopćio je da će ustrajati na početnim zahtjevima, koji uključuju sedampostotno povećanje plaća za radnike, zabranu otpuštanja te zatvaranja tvornica.
Sindikat također ne isključuje mogućnost štrajka od prosinca nadalje.
Kako dalje?
Volkswagen je u prvom polugodištu ostvario 158,8 milijardi eura prihoda od prodaje, što je više u usporedbi s prvom polovicom 2023. godine (156,3 milijarde eura). Međutim, dobit je iznosila 10,1 milijardu eura, što je približno 11 posto manje nego lani (11,3 milijarde eura).
Kako je za Forbes Slovenija izjavio ekonomist Marko Jaklič, rigorozne mjere koje tvrtka planira ukazuju na to da uprava razmišlja dugoročno. Tranzicija na e-mobilnost zahtijevat će manje radnika nego što ih trenutno zapošljava automobilska industrija. Trenutačno radno zakonodavstvo njemačkim radnicima tradicionalno pruža visoku razinu zaštite, što za Volkswagen i druge kompanije predstavlja više troškove poslovanja u usporedbi s konkurentima iz drugih regija.
“Otpustit će ljude koje dugoročno neće trebati,” rekao je Jaklič.