Ni ljeto nije smanjilo veliki gubitak Croatia Airlinesa. Ryanair zabilježio pad dobiti
Ljeto i turistička sezona nisu pomogli Croatia Airlinesu. U prva tri kvartala ove godine ostvarili su 9,04 milijuna eura gubitka, a ne mogu se pohvaliti ni velikim putničkim faktorom popunjenosti. Istovremeno, Ryanair bilježi pad dobiti
Croatia Airlines objavila je financijski izvještaj za prvih devet mjeseci ove godine – kompanija je ostvarila 206,11 milijuna eura prihoda, uz 9,04 milijuna eura gubitka.
U istom razdoblju prošle godine imala je 1,57 milijuna eura prihoda manje, no unatoč tome ostvarila je 7,24 milijuna eura dobiti. Najveća promjena dogodila se u znatno većim materijalnim troškovima koji su bili 13,84 milijuna eura veći, dok su troškovi osoblja bili 5,27 milijuna eura veći.
Gubitak je bio još i veći na polugodištu kad je iznosio 9,5 milijuna eura. Croatia Airlines ga je tada opravdala povećanim troškovima zbog početka zamjene flote i kratkoročnog najma zrakoplova. Ljetna turistička sezona malo ga je smanjila.
Prometni pokazatelji pokazuju kako je u prva tri kvartala CA prevezla 1,43 milijuna putnika. Putnički faktor popunjenosti (PLF) aviona iznosio je 64,7 posto. Za usporedbu, podaci Međunarodnog udruženja zračnih prijevoznika pokazuju kako se on prosječno kreće oko 80 posto.
Croatia Airlines je zadrnjeg dana rujna zapošljavala 947 djelatnika. To su 32 zaposlena više nego prije godinu dana. Od toga i 17 novih pilota, zaposlenih zbog uvođenja novog tipa zrakoplova Airbus A220 u flotu. Na navedeni datum, kompanija je imala 13 zrakoplova. Šest Dashova Q-400, četiri Airbusa A319, dva Airbusa A320 i jedan novi Airbus A220. Naručeno ih je još 14.
Ryanairova neto dobit pala na 1,79 milijardi eura
Istovremeno, irska niskobudžetna zrakoplovna tvrtka Ryanair je objavila pad dobiti. Prihodi su im stagnirali u prvoj polovini poslovne godine zbog nižih cijena karata koje su prevagnule nad većim brojem putnika.
U razdoblju od ožujka do kraja rujna ukupni operativni prihod Ryanaira bio je veći za jedan posto nego u istom prošlogodišnjem razdoblju i iznosio je 8,69 milijardi eura. Prihod od redovnih letova smanjen je za dva posto, na 5,95 milijardi eura.
Operativna dobit pala je za 17 posto, na dvije milijarde eura. U gotovo istom postotku smanjila se i neto dobit, kliznuvši na 1,79 milijardu eura.
Kompanija je u razdoblju od travnja do rujna prevezla 115,3 milijuna putnika, za devet posto više nego lani, uz stabilan faktor popunjenosti od 95 posto.
Uprava ističe da je Uskrs ove godine ‘pao’ u zadnja tri mjeseca Ryanairove prošle poslovne godine, građani su smanjili potrošnju zbog viših troškova zaduživanja, a online rezervacije putničkih agencija bile su slabije nego lani.
Takvi uvjeti iziskivali su od Ryanaira značajnije cjenovne poticaje no što se bilo očekivalo pa su cijene karata u prvoj polovini poslovne 2025. godine bile niže za 10 posto nego lani, uz 15-postotni pad u prvom tromjesečju i 7-postotni u tri ljetna mjeseca.
U cijeloj poslovnoj godini koja završava u ožujku 2025. Ryanair bi trebao prevesti između 198 i 200 milijuna putnika, za osam posto više nego u poslovnoj 2024., pod uvjetom da se problemi s isporukama Boeingovih zrakoplova ne pogoršaju.
Ryanair će i u poslovnoj 2026. prevesti pet milijuna putnika manje no što su bili očekivali, ukupno 210 milijuna, pokazuju nove procjene.