Pregovori u tijeku, hoće li Hrvatska pošta biti novi distributer tiskanih medija?
Izdavači koji izdaju tiskane medije u potrazi su za novim distributerom. Tisak je odustao od tog posla, a Hrvatska pošta tek analizira tu poslovnu mogućnost. Ministarstvo kulture i medija kaže da razmatra problem i u suradnji s drugim resorima
Tiskani mediji našli su se u problemima nakon što je Tisak donio odluku kako se više neće baviti distribucijom tiskanih izdanja, a kao što je Forbes Hrvatska pisao, značajno se smanjuje i broj prodajnih mjesta Tiska, kioska. Iz tvrtke su pojasnili da Tisak želi prodavati tiskovine, novine, magazine, knjige itd – ali one će do tamo morati doći na neki drugi način.
Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Zovko za medije je izjavio da smatra kako je obaveza države prema još uvijek važećem Zakonu o medijima poticati pluralizam i raznovrsnost medija te kao jedino rješenje vide distribuciju novina putem Hrvatske pošte kao javne tvrtke.
Traže se novi modeli distribucije
Iz Hrvatske pošte na upit Forbesa Hrvatska odgovorili su da “trenutno rade na početnoj analizi i projekcija vezanim uz tu temu kako bi ocijenili mogućnosti i uvjete takvog projekta”, te da ne mogu dati više informacija od toga.
Iz HUP-ove Udruge novinskih izdavača koja je angažirana na ovom pitanju bili su vrlo šturi. Na niz pitanja odgovorili su samo informacijom kako su u tijeku pregovori s novim partnerom koji će nakon isteka otkaznog roka preuzeti distribuciju.
Ministarstvo kulture i medija bilo je nešto jasnije. Nakon dopisa tvrtke Tisak Plus, organizirali su niz sastanaka s predstavnicima nakladnika. Sastanci su se održali s već spomenutom HUP-ovom udrugom i predstavnicima Hrvatskog novinarskog društva.
U tim razgovorima izražen je jasan stav Ministarstva o važnosti nastavka distribucije tiska na kioscima putem pronalaženja novih modela. Najavljeno je i to da će se u suradnji s drugim resorima tražiti rješenje za pomoć distribuciji tiska sukladno postojećem zakonskom okviru, a sve s ciljem dostupnosti tiskanih medija svim građanima.
Ipak, komentirajući članak 5. Zakona o medijima u kojem je propisana obveza da se potiče i štiti pluralizma i raznovrsnost medija, navode kako on propisuje da će se poticati proizvodnja i objavljivanje programskih sadržaja. Poimenično su nabrojana područja od osobite važnosti, no niti jedno od navedenih područja ne obuhvaća eksplicitno distribuciju tiska.