Razgovarali smo s dizajnericom čiji studio je radio novi vizualni identitet ENNA Grupe

Aktualno Marko Repecki 27. ruj 2024. 14:03
featured image

27. ruj 2024. 14:03

Ira Payer, kreativna direktorica branding agencije Superstudio ispričala nam je kako je išao proces kreiranja novog vizualnog identiteta ENNA Grupe

Pavao Vujnovac, osnivač i vlasnik ENNA Grupe u ljeto prošle godine povukao se sa čela kompanije. Na njegovo mjesto došao je profesionalni manager Boštjan Napast iz čega se dalo naslutiti da bi kompanija mogla doživjeti određene – veće ili manje – promjene. Sada, nakon nešto više od godine dana, predstavljeni su i poslovni planovi za sljedeće desetljeće. Fokus kompanije bit će na energetici i logistici. 

Osim toga, poznato je da su se uz ovu kompaniju i njena vlasnika vezale razne kontroverze, pa su odlučili promijeniti i način kako vizualno komuniciraju s javnošću – promijenili su vizualni identitet. Novi vizualni identitet napravila je renomirana hrvatska dizajnerica Ira Payer, kreativna direktorica branding agencije Superstudio, koja je za FORBES Hrvatska ispričala kako je išao put kreiranja nove vizualne komunikacije za kompaniju koja pokriva širok raspon djelatnosti – od energetike, obnovljivih izvora energije, logistike pa do distribucije voća i povrća.

“Htjeli smo različite djelatnosti povezati u prepoznatiljiv identitet”

“Naš zadatak bio je artikulirati sustav koji može staviti pod isti kišobran sve ove djelatnosti i povezati ih u koherentan, prepoznatljiv identitet koji je pak dovoljno fleksibilan da može dugo i dobro trajati. Osim toga, nastojali smo ugraditi ambiciju i optimizam koje smo osjetili u kompaniji i koji su nam djelovali poticajno da predložimo nešto neočekivano i hrabrije, ali po našem mišljenju autentično”, kaže Payer.

Proces rada na rebrandingu trajao je dvije godine. Payer kaže da su u početku razmatrali i neke konvencionalnije i puno opreznije pristupe redizajnu. No, korak po korak, kroz istraživanja, radionice i rad na pozicioniranju, ipak im se ovaj koncept iskristalizirao kao najbolji – u smislu da vjerodostojno odražava smjer razvoja. 

“Ovaj je koncept bio naš favorit, i najzanimljiviji za razradu jer stvarno ima potencijal za dobar budući dizajn, ali bilo je važno da ga  je i Enna prepoznala kao onaj koji predstavlja smjer u kojem se kreću, kako sebe vide i kako žele da ih vide drugi. Drago nam je što se razvio takav scenarij, jer kod ovako složenih projekata nikad ne bismo nagovarali na rješenje koje naručitelj ne bi prigrlio i osjetio kao svoje. U tom smislu, ovaj je rebranding sigurno kompatibilan s jednom novom, pristupačnijom i otvorenijom korporativnom slikom, pojašnjava.

Novi slogan “Za sutra koje vrijedi”

 Kaže da se ta transparentnost vidi i u kampanji koja prati rebranding.

“Kampanja ima naziv ‘Vrijedi!’ i afirmira novi pozicijski slogan koji glasi ‘Za sutra koje vrijedi’. Za razliku od ranijeg apstraktnijeg slogana ‘Improving life’, sad se govori o konkretnim, mjerljivim vrijednostima koje ENNA stvara za budućnost – ne samo za sebe i svoje poslovne partnere, i buduće dioničare, već i za zajednicu i okoliš. Upravo ta promjena fokusa reflektira korak u smjeru dugoročne održivosti i odgovornosti, tako da možemo reći da je ovaj rebranding slika te transformacije”, kaže Payer.

Ističe i da je bitno znati da brand nije samo tu da bude lijep i atraktivan, već je oblikovan da podrži unutarnju i vanjsku komunikaciju, horizontalno i vertikalno – kako unutar kompanije, tako i prema partnerima, klijentima, javnosti. 

Foto: Matija Vuri

“I ako kompanija ima nešto vrijedno za reći i pokazati, želimo da raspolaže vizualnim alatima koji će omogućiti da te poruke budu jasno i efektno komunicirane prema ciljnim skupinama. Branding nikad ne može biti samo odgovor na zatečenu situaciju, već mora i antipicirati budućnost, makar onu blisku, a temeljem svega što znamo o Enni, dinamičnost je duboko ukorijenjena u njezin DNA. Stoga smo odlučili kreirati identitet koji baš u prvi plan ističe elemente promjene, elastičnosti i potencijala” pojašnjava Payer.

Osnovni znak čine stilizirana slova enna

Iz naše laičke perspektive novi vizualni identitet izgleda prilično neobično za jednu veliku kompaniju koja se bavi energetikom i logistikom – puno je “mekanih” linija, raznih boja. Obično je taj tip kompanija – barem je takva percepcija – skloniji tradicionalnim rješenjima.

“Ennin novi vizualni identitet izuzetno je dinamičan, razigran na površini, ali ipak pažljivo strukturiran u pozadini. Neću reći strogo, jer nije, ali upravo kroz taj balans racionalne strukture i grafičke igre uspjeli smo pomiriti ove različite dijelove poslovanja u koje se uklapaju i neretvanske mandarine, cargo željeznica, brodski kontejner, solarne elektrane, geotermalne bušotine… U osnovnom znaku, koji čine stilizirana slova “enna”, kriju se i zeleni list na početku i na kraju, i strujna zavojnica, kao i otvorena linija kretanja. Potom se na taj osnovni znak koji u sebi sažima tri poslovne divizije, dodaju grafički elementi specifični za svaku tvrtku”, pojašnjava Payer.

“Vodili smo računa da se u budućnosti identitet može prilagođavati promjenama”

Kaže da su prilikom oblikovanja identiteta vodili računa o tome da se u budućnosti može prilagođavati eventualnim promjenama, poput ulaska nove kompanije u sustav.

“Identitet koji smo dakle oblikovali nije zatvoren i statičan sustav već je izrazito modularan kako bi se mogao brzo i lako prilagođavati promjenama, jer prilično je sigurno da će nekih promjena biti. Kao prvo, energetski sektor, na koji je Enna jako fokusirana, iznimno je sam po sebi dinamičan i podložan stalnim promjenama koje diktira tehnologija, inovacije, novi zahtjevi tržišta i sve viši ekološki standardi.  Osim toga, Enna bi mogla ubrzo prepoznati neku novu priliku za širenje i sigurno neće čekati novi logo za to. Cilj nam je bio da ovaj oblikovni sustav predvidi te buduće situacije te osigura fleksibilnost kako bi se mogao lako prilagoditi svim novim smjerovima i poslovnim inicijativama koje ENNA Grupa poduzme. Na taj način, dizajn ne odgovara samo na trenutačne potrebe, već anticipira budućnost, omogućujući da identitet ostane relevantan i funkcionalan u svakom kontekstu, bez potrebe za čestim izmjenama ili prilagodbama”, zaključuje Payer.