Revolut u Hrvatskoj ima preko pola milijuna korisnika. Može li konkurirati bankama i srušiti naknade
Revolut u Hrvatskoj ima više od 500 tisuća korisnika, što je otprilike brojka koju imaju srednje velike banke poput HPB-a i OTP-a. Iako na hrvatskom tržištu još uvijek nema važne bankarske proizvode i usluge, poput kredita ili prekoračenja po računu, u slučaju njihova uvođenja, mogao bi postati ozbiljna konkurencija tradicionalnim bankama.
Hrvatski građani prilično su konzervativni kada je riječ o financijama, što se vidi u njihovoj sklonosti štednji u bankama, umjesto plasiranju novca na tržište kapitala. . Istovremeno, brzo su prihvatili nove tehnologije, pa je korištenje usluga “neobanaka” i fintech aplikacija danas prilično rašireno.
Najpopularnija aplikacija u Hrvatskoj vjerojatno je Revolut, koji se prije otprilike mjesec dana pohvalio da su na našem tržištu premašili brojku od 500 tisuća korisnika. Time su se, barem po broju korisnika, približili nekim od najvećih domaćih banaka.
Revolut blizu broja klijenata koje imaju HPB i OTP
Primjerice, Hrvatska poštanska banka, kako su nam potvrdili, ima oko 580 tisuća klijenata, od kojih su 563 tisuće fizičke osobe. Slične brojke ima i OTP banka, koja ima oko 550 tisuća klijenata, od čega su 50 tisuća pravne osobe. Što se tiče ostalih banaka iz najveće petorke po imovini – Zagrebačke banke, Privredne banke Zagreb i Erste banke – sve tri imaju preko milijun klijenata.
Broj korisnika Revoluta snažno je porastao ove godine. Prema informacijama iznesenim u javnost, tijekom 2024. zabilježili su porast od 100 tisuća korisnika. Čak je i nekoliko tisuća tvrtki otvorilo račun na njihovoj platformi.
Unatoč tome, Revolut još uvijek ne može u potpunosti konkurirati tradicionalnim bankama u Hrvatskoj jer ne nudi neke ključne usluge, poput kredita, koji klijente vežu uz banke. Međutim, situacija bi se mogla promijeniti u idućim godinama.
U 2025. najavili na nekim tržištima i hipotekarne kredite
Nik Storonsky, suosnivač Revoluta, u studenom je najavio kako je tvrtka spremna napraviti korak dalje u 2025. godini, širenjem svoje ponude na području kredita. Na nekim tržištima, poput Francuske, Njemačke, Irske i Italije, Revolut već nudi kredite, dok u Litvi, Irskoj i Francuskoj iduće godine planiraju lansirati hipotekarne kredite. Ti bi krediti trebali biti potpuno digitalni, s procesom odobravanja u roku od 24 sata. Osim toga, razmatraju i mogućnost uvođenja prekoračenja po računima. S tim bi uslugama mogli preoteti brojne klijente tradicionalnim bankama.
Početkom 2025. Revolut planira postaviti svoje brendirane bankomate u Španjolskoj. Prema najavama, ovi će bankomati omogućavati podizanje gotovine i izdavanje kartica, a s vremenom će prihvaćati i gotovinske uplate, uz napredne sigurnosne mjere poput autentifikacije identiteta prepoznavanjem lica.
Što se tiče hrvatskog tržišta, na naš upit o uvođenju kredita odgovorili su da načelno namjeravaju takvu uslugu ponuditi na području cijele EU, ali da još nemaju određen vremenski okvir za Hrvatsku.
Banke širenjem digitalnih usluga pokušavaju odgovoriti na konkurenciju
S druge strane, tradicionalne banke već dulje vrijeme pokušavaju odgovoriti na konkurenciju iz fintech svijeta. Sve vodeće banke u Hrvatskoj imaju mobilne aplikacije u kojima kontinuirano šire mogućnosti digitalnog ugovaranja proizvoda i usluga. Erste banka je, primjerice, još prije pet ili šest godina lansirala KeksPay, aplikaciju za instant plaćanja koja je stekla priličnu popularnost.
Rast popularnosti fintech aplikacija poput Revoluta pokazuje da korisnici u Hrvatskoj traže jednostavnija, brža i fleksibilnija rješenja za financijsko poslovanje. Iako Revolut trenutno ne nudi sve usluge tradicionalnih banaka, njegovi planovi za širenje signaliziraju smjer u kojem fintech industrija ide – prema potpunoj digitalizaciji i pojednostavljenom pristupu financijskim uslugama, što bi onda moglo, napokon, dovesti i do smanjenja bankarskih naknada.