Sindikati složni: Rupa u trajektu nije normalna pojava. Što se dogodilo na Hektoroviću?
Jadrolinija nije dala pojašnjenje o tome što je uzrokovalo prodor mora u trajekt Petar Hektorović, a navodno je uzrok bila rupa na oplati broda. Na izjavu kako se rupe na brodovima pojave dva puta godišnje burno su reagirali predstavnici dva pomorska sindikata. Oni kažu da imamo ozbiljnih problema sa sigurnosti. Rupe na brodu nisu normalna pojava.
Trajekt Petar Hektorović u četvrtak je imao problem s prodorom mora tijekom plovidbe iz Vele Luke u Split. Forbes Hrvatska izvijestio je o tome, citirajući Jadroliniju koja je navela kako je “u jednom od tankova uočena manja količina vode”.
No, prema informacijama koje kruže među pomorcima, čini se da situacija ipak nije bila baš tako bezazlena. Činjenica da se brod privezao na vanjskom vezu sugerira kako je što hitnije htio pristati. U njoj su ga čekali vatrogasci, koje Jadrolinija u komunikaciji uopće nije spomenula.
Nije normalno da galvanske struje brodu jedu oplatu
Odnosi s javnošću te tvrtke u pravilu će odgovoriti na sve upite, no odgovori su uvijek šturi i površni, čak i kad se radi o temama koje nisu negativne za Jadroliniju. U nadopuni odgovora naveli su kako je “problem detektiran i saniran, no nisu pojasnili o kakvom problemu se radilo.
Portal Morski.hr objavio je kako su ronioci uočili rupu u trajektu, uz obrazloženje kako je do nje došlo djelovanjem galvanske struje koja s vremenom pojede željezo. Jadrolinija do sada nije demantirala informaciju o rupi na Hektoroviću. Navedeni članak sadrži i izjavu neimenovanog izvora, koji tvrdi kako se takve rupe pojave dva puta godišnje na brodovima i nisu ništa neobično.
Na ovu izjavu burno su reagirali predstavnici dva pomorska sindikata.
“Ako je za Jadroliniju normalno da se pojavljuju rupe na brodu, onda zbilja imamo ozbiljnih problema sa sigurnošću plovidbe i nije normalno da se ne mijenja cink protektor i galvanske struje brodu jedu oplatu” – rekao je za Forbes Hrvatska glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan.
‘Jedna od najvećih laži koje sam ikad pročitao’
Za neupućene, cink protektori su vrsta pasivne katodne zaštite za brodove koja sprječava koroziju. Cink protektori postavljaju se na brodsku oplatu i štite ga jer zaštićeni metal (oplata broda) neće korodirati dok cink koji je reaktivniji metal ne korodira.
Na informaciju kako se ‘takve rupe pojave dva puta godišnje na brodovima’ reagirao je i predsjednik Izvršnog odbora Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije, kapetan Ivan Srzentić. On kaže kako veću glupost od toga nije čuo, te je to jedna od većih laži koje je pročitao.
Forbes Hrvatska zamolio je Jadroliniju za komentar te izjave, no odgovor nije stigao u predloženom roku. Stigne li naknadno, bit će objavljen u članku.
Isti dan kad je more prodrlo u trajekt Petar Hektorović, nasukao se Jadrolinijin katamaran Silba
Nedugo nakon što se katamaran Princ Zadra tvrtke Miatours nasukao i potonuo, dogodilo se još jedno manje nasukavanje. U četvrtak popodne Jadrolinijin katamaran Silba udario je u obalu.
N1 je naveo kako su prema Jadroliniji uzrok bili tehnički problemi čiji se uzrok tek treba utvrditi. Putnici su iskrcani i nije bilo ozlijeđenih.
Jadrolinija niže probleme jedan za drugim. Forbes Hrvatska izvještavao je o upitnim natječajima kompanije, nabavi prestarih brodova, nesreći na trajektu Lastovo i drugim problemima kompanije.