Spotify ima više od 600 milijuna pretplatnika, ali i dalje bilježi gubitke

Aktualno Forbes Slovenija 7. velj 2024. 14:08
featured image

7. velj 2024. 14:08

Švedski pružatelj usluga digitalnog prijenosa glazbe, Spotify, krajem prošle godine premašio je 600 milijuna mjesečnih korisnika, ali je godinu završio s gubitkom od 446 milijuna eura.


Spotify je prošle godine završio s 602 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, što je 23 posto više nego godinu ranije. Također, imali su više plaćenih korisnika: 236 milijuna, što je 15 posto više nego 2022.

Unatoč tome, godinu su završili s gubitkom. Gubitak poslovanja prošle godine iznosio je 446 milijuna eura, manje nego 2022. kada su imali gubitak od 659 milijuna eura.

Spotify je prošle godine ostvario prihod od 13,2 milijarde eura, što je 1,5 milijardi eura više nego 2022.

Bolji rezultati u posljednjem kvartalu 2023.


Švedski pružatelj je ipak u posljednjem kvartalu prošle godine smanjio gubitke, podizanjem pretplate, smanjenjem broja podcasta i otpuštanjem oko 17 posto zaposlenih u prosincu, izvještava Wall Street Journal. Boljim rezultatima u četvrtom kvartalu prošle godine pridonijeli su i veći prihodi od pretplate, koji su porasli za 17 posto, dok su prihodi od oglašavanja porasli za 12 posto (na 501 milijun eura), što je prema tvrdnjama tvrtke najviše do sada.

Tvrtka Spotify je prošlog tjedna objavila da je produžila licencni ugovor sa zvijezdom podcasta Joeom Roganom, čija se vrijednost, prema izvještaju lista The Wall Street Journal, procjenjuje na oko 250 milijuna dolara.

Prema novom ugovoru, Spotify će prodavati oglase za “The Joe Rogan Experience” i distribuirati ga na više platformi za podcaste, uključujući i video format na YouTubeu, te ga neće tržiti samo putem vlastitih kanala.

Promjene ugovora sa zvijezdama podcasta

U tvrtki također žele promijeniti ugovore s drugim zvijezdama podcasta tako da bi dobili manji fiksni iznos i veći varijabilni dio na temelju uspjeha.

Daniel Ek, glavni izvršni direktor Spotifya, Foto: Profimedia

Glavni izvršni direktor Daniel Ek izjavio je investitorima da nove strukture ugovora znače bolje usklađene interese Spotifyja s kreatorima, piše Wall Street Journal.

“Svi smo usmjereni na povećanje broja slušatelja i prihoda jer ćemo tako ostvariti profit”, rekao je.

Ek je rekao da je poslovanje s podcastima bilo profitabilno u posljednjem kvartalu godine, te isto tako očekuje i u budućnosti.

Prema njegovim riječima, Spotify namjerava unatoč smanjenju broja zaposlenika i povećanju učinkovitosti nastaviti ulagati u budući rast.

Broj korisnika skočio za petinu

Tvrtka očekuje da će se broj mjesečno aktivnih korisnika u prvom kvartalu povećati na 618 milijuna, dok se broj plaćenih pretplatnika povećava na 239 milijuna.

Za prvi kvartal ove godine očekuju da će se broj aktivnih mjesečnih korisnika povećati na 618 milijuna. Dobit od poslovanja u ovom razdoblju trebala bi iznositi 180 milijuna eura.

(Tekst je izvorno objavljen na Forbes Slovenija.)