Trendovi na logističkom tržištu: “Ogromne investicije u Hrvatskoj, gradi se 1,3 milijuna kvadrata skladišnog prostora”

Aktualno Maja Huzjak 21. ožu 2025. 13:32
featured image

21. ožu 2025. 13:32

Nakon otvorenja novog logističko-distributivnog centra Studenca u Velikoj Gorici provjerili smo kakvo je stanje u Hrvatskoj, ali i regiji po pitanju transporta i logistike.

Trgovački lanac Studenac objavio je nedavno kako je u opremanje novog logističko-distributivnog centra u Velikoj gorici uložio više od 10 milijuna eura. Centar bi trebao biti operativan u rujnu ove godine i otvoriti više od 400 radnih mjesta. To je još jedna od velikih investicija u logistiku u zadnjih godinu dana te nastavak rasta ovog iznimno potentnog sektora u Hrvatskoj gdje se gradi oko 1,3 milijuna kvadrata skladišnog prostora,

Član uprave za operacije Studenca Dragan Baskarad je rekao kako je ulaganje u moderni i inovativni lanac opskrbe jedan od temelja uspjeha maloprodajnog lanca. “Optimizacija, održivost i tehnološki napredak ključni su elementi strategije razvoja”, dodao je.

Kakvi su trendovi na logističkom tržištu u Hrvatskoj i regiji?

Kakvo je stanje u Hrvatskoj, ali i regiji po pitanju transporta pitali smo predsjednika Udruženja otpremništva i logistike HGK-a Petra Šimića.

Što se tiče skladišta i logistike, događaju se ogromne investicije, napominje Šimić.

“Hrvatska ima oko 1,8 milijuna kvadrata skladišnog prostora. Ili se gradi ili je u građevinskoj dozvoli oko 1,3 milijuna kvadrata. Investitori vide veliku priliku zbog ulaska u Schengen jer ta skladišta mogu biti regionalni hubovi, ne samo nacionalni. Drugi veliki push je razvoj luke Rijeke koja će krajem ove godine imati duplo veće kapacitete nego sada te novi terminal na obali u koju ulažu Maersk i PPD, a imat će kapacitet oko pola milijuna TEU kontejnerskih jedinica u prvoj fazi i onda za 3 do 5 godina još pola milijuna. Isto koliko ima i sadašnji terminal Brajdica na Jadranskim vratima, koji radi zadnjih 15 do 20 godina. Tržište je dosta tu isto, nije dinamično kao što bi logistički operateri htjeli”, rekao je.

Predsjednik udruženja otpremništva i logistike HGK-a Petar Šimić, Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

Kad je transport u pitanju također se bilježi uzlazna putanja.

“Trendovi su jako rasli s obzirom na vid transporta. Što se tiče cestovnog transporta, ima više kapaciteta na tržištu nego robe koju treba prevoziti. Cijene su stabilne, ali su marže oko nule na području cijele Europe. Što se tiče pomorskog transporta koji čini 70 posto ukupne svjetske trgovine, sada imamo vraćanje nekakve normalne cijene. Imamo veću ponudu od potražnje i veliku korekciju cijena. Stvar je stabilna što se tiče zračnog transporta”, rekao je Šimić.

“Bolja situacija u Hrvatskoj nego u ostatku Europe”

“U Hrvatskoj imamo osjećaj da su stvari bolje nego u ostatku Europe zbog ulaganja u infrastrukturu i ulaska u Schengen. Nemamo dojam tehničke recesije i velikog pada potražnje”, naglasio je Šimić.

Ana Soldo, regionalna direktorica Quenhenberger Logistics za Hrvatsku, Srbiju i Makedoniju otkrila je koliko je logističkih centara izgrađeno u 2024. godine.

Ana Soldo, regionalna direktorica Quenhenberger Logistics za Hrvatsku, Srbiju i Makedoniju: Goran Mehkek / CROPIX

“Izgrađeno je oko 200.000 kvadrata logističkih centara u zadnje  dvije godine koji su pušteni u pogon. Gradi se i logistički centar Bobovica. Trebao bi imati oko 80.000 kvadrata. Vidimo da je sve više trend insourcinga gdje su pojedine kompanije izgradile svoje logističke kapacitete za svoje potrebe.

Tako da se trendovi mijenjaju, sve više se ide na insourcing dok logističke kompanije počinju imati problema s kapacitetima”, istaknula je Soldo.