Ukrajinci su čekali da Rusi izgrade strateški važan most za opskrbu, a potom ga odmah raznijeli
Ovog vikenda je u ukrajinskom raketnom napadu navodno raznesen željeznički most koji su ruski radnici gradili južno od Hranitne, nekih 40 kilometara sjeverno od obale Azovskog mora i 80 kilometara južno od linije fronte u okupiranoj jugoistočnoj Ukrajini.
Ovo je jedan od najvećih događaja posljednjih mjeseci u ovom iscrpljujućem ratu u kojemu je logistika sve. Navodno srušivši gotovo dovršeni most preko rijeke Kalmius, Ukrajina je unazadila – štoviše, ismijala – ruske napore da poboljša svoje linije opskrbe do snaga na i oko poluotoka Krima.
“Ukrajinci su upravo raznijeli veliku rusku logističku operaciju i poništili gotovo pola godine ozbiljnog ruskog planiranja opskrbe,” napisao je Stefan Korsha, viši dopisnik za obranu u novini Kyiv Post.
Ruska vojska ima tri načina za transport velikih količina opreme iz Rusije do ruskih snaga na jugu Ukrajine: brodom do Krima, cestom i željeznicom preko Krimskog mosta direktno na Krim ili željeznicom kroz jugoistok Ukrajine.
Ukrajinci napadaju sve tri linije od početka rata u veljači 2022. godine.
Ukrajinski projektili i dronovi oštetili su ili potopili većinu brodova za prijevoz opreme u ruskoj floti, a luke na Krimu učinili su vrlo opasnima za ona plovila koja uspiju preživjeti napade. Ukrajinci su bombama i projetilima u nekoliko navrata oštetili Krimski most.
Uz to, glavna kopnena željeznička ruta na nekoliko mjesta prolazi blizu linije fronte, što ju smješta u lagodan domet ukrajinskih haubica. Ukrajinskim vojnicima nije nikakav problem napadati vlakove ili samu željezničku prugu.
Ti napadi motivirali su Ruse da počnu graditi četvrtu liniju opsrkbe – priobalnu željeznicu. Iako je ona još uvijek u dometu ruske raketne artiljerije i streljiva, barem vlakovi nisu pod konstantnim napadima haubica.
Ipak, nova željeznička pruga mora ići preko rijeke Kalmius koja teče na jugu kroz Hranitne, a potom se ulijeva u Azovsko more iz ruševina Mariupolja, koji je pod ruskom okupacijom od rane faze rata.
Ruski radnici počeli su graditi most u rujnu. On je vjerojatno već bio gotovo dovršen u trenutku kada su ga Ukrajinci napokon napali, navodno ovog vikenda i navodno vrijednim američkim HIMARS sustavima.
Nema nikakvog razloga zašto Ukrajinci ovaj most nisu mogli napasti ranije, naglašava Korsha.
“Ako netko želi ismijavati donošenje odluka u ruskoj vojsci, vjerojatno će mu ovo biti primjer ne baš briljantnog planiranja: Ruska vojska ulagala je velike inženjerske napore da izgradi željeznički most preko rijeke koja je u punom dometu ukrajinskih projektila s preciznim navođenjem i blizu ukrajinskom gradu na koji Rusi bacaju granate već osam godina,” piše on. “Ako niste obožavatelj Kremlja, možda ćete u ovom vidjeti i ukrajinski smisao za humor: čekali su punih pet mjeseci nakon početka izgradnje mosta prije nego su ga u jednom navratu raznijeli i vratili ruske graditelje na nulu.”
Svaki napad na ruske linije opskrbe na jugu Ukrajine, bile one već ustaljene ili nove koje Kremlj mahnito gradi, stvara pritisak na ruske odrede i brigade na jugu i pomaže objasniti zašto tisuće ukrajinskih trupa na jugu oblasti Herson još uvijek ne može uništiti mostobran na lijevoj obali rijeke Dnjipro kojeg brani samo nekoliko stotina ukrajinskih marinaca.
Autor originalnog članka: David Axe, Forbes
Link: Ukraine’s Funniest Joke: Waiting Until Russia’s New Strategic Supply Bridge Was Almost Built, Then Blowing It Up With Rockets
(Prevela: Nataša Belančić)