Warner Bros. Discovery i Paramount u pregovorima o udruživanju: Što to znači za korisnike?
Izvještaji da su Warner Bros. Discovery i Paramount Global ušli u pregovore o udruživanju u još jednog giganta industrije zabave – što bi konsolidiralo mnogo ekskluzivnog sportskog sadržaja – mogli bi značiti i da će se nova tvrtka napokon moći natjecati u žestokoj areni streaminga
U srijedu su mediji izvijestili kako su dvije kompanije krenule u pregovore o udruživanju. Prenose kako se izvršni direktor Warner Bros. Discoveryja David Zaslav u utorak u New Yorku sastao s Bobom Bakishem, izvršnim direktorom Paramount Globala. Zaslav se navodno odvojeno sastao i sa Shari Redstone, izvršnom direktoricom National Amusementsa koji je većinski vlasnik Paramount Globala. Navodno su razgovarali o načinima udruživanja streaming servisa kako bi postali jača konkurencija drugim streaming gigantima.
I Paramount+, straming platforma u vlasništvu Paramount Globala i Max, platforma Warner Brosa, u posljednje se vrijeme muče s izgradnjom baze pretplatnika i natjecanjem s drugim platformama kao što su Netflix i Disney+.
Dok Netflix ima gotovo 250 milijuna, a Disney+ 105 milijuna pretplatnika, Max ima 95 milijuna, a Paramount+ 65 milijuna pretplatnika.
U vlasništvu Paramounta nalaze se i CBS, Showtime, MTV, Paramount Pictures, Nickelodeon, Comedy Central, BET i Pluto TV, a portfelj Warner Bros. Discoveryja uključuje CNN, HBO, DC Comics, HGTV, Food Network, TNT, Eurosport i Animal Planet.
Novi news gigant?
Obje platforme imaju prava na prijenose sportskih natjecanja. Pretplatnici na Paramount+ mogu uživati u prijenosima uživo utakmica NFL-a i nogometnih liga, a pretplatnici na Max mogu gledati utakmice košarkaške lige NBA i hokejaške lige NHL. Warner Bros. i CBS (čiji je vlasnik Paramount) dijele pravo na prijens košarkaškog turnira NCAA.
Nejasno je što bi udruživanje značilo za news brendove obje kompanije: Warner Bros. vlasnik je CNN-a, dok Paramount Global u svom portfelju ima CBS. Axios izvještava kako bi te dvije kuće mogle biti udružene i tako postati “sila u svijetu globalnih vijesti.”
Ove dvije tvrtke u trećem kvartalu ove godine prijavile su ukupni dug od preko 60 milijardi dolara. Paramount je dugoročno zadužen 15.6 milijardi, dok je Warner Bros. u bruto dugu od 45.3 milijarde dolara.
Neki spekuliraju da su ovi pregovori zapravo samo test kako bi se vidjelo na koji način će tržište i javnost reagirati na potencijalno udruživanje. Alex Sherman s CNBC-ja nagađa kako Zaslav možda javno “očijuka” s Paramountom kako bi NBVCUniversal postao ljubomoran, budući da bi NBCUniversal mogao biti lukrativniji partner za Warner Bros. od Paramounta.
Spajanje ove dvije kompanije također bi mogli propitkivati i federalni regulatori. Pod administracijom američkog predsjednika Joea Bidena, čitav niz ovakvih udruživanja došao je pod povećalo regulatora. Direktori Warner Brosa ne izgledaju zabrinuto, izvještava Axios, budući da njihova tvrtka ne posjeduje mreže za emitiranje.
Streaming ratovi
Udruživanja nisu novost u ovoj industriji. I Paramount i Warner Bros. već su se ranije udruživali s drugim tvrtkama. Prošle godine, Paramount+ je u svoje streaming platforme dodao Showtime, dok je Warner Bros. najavio kako planira spojiti svoje streaming platforme HBO Max i Discovery+. Warner Bros. rebrendirao je aplikaciju u Max.
Streaming ratovi rezultirali su porastom cijena streaming usluga posljednjih mjeseci, a u nekim slučajevima i oštrijim pristupom prema dijeljenju računa među korisnicima. Warner Bros. nudi plan bez oglasa za 19.99 dolara mjesečno, dok je Paramount+ podigao cijenu svog plana bez oglasa za dva dolara, na 11.99 dolara mjesečno, a cijenu plana s oglasima povećao na 5.99 dolara mjesečno (za jedan dolar).
Autor originalnog članka: Ana Faguy, Forbes
Link: What A Warner Bros./Paramount Merger Could Mean For Users
(Prevela: Nataša Belančić)