Forbesov suradnik testirao je novi BMW M2
Vozite se par dana gradom u novom BMW-u M2 i slobodno ćete se moći odreći espressa ili bilo kakvih energetskih pića. Ovo je žestoki mali automobil lijepog izgleda s odličnim ubrzanjem, vrhunskim upravljanjem i onim poznatim BMW-ovskim stavom.
Što je novo za 2024. godinu
M2 je dobio novi dizajn 2023. godine, a on je u ovu godinu prenesen bez značajnih promjena. Pozorni pratitelji znaju kako je prošlogodišnji M2 nešto širi, niži, dulji i teži stroj koji djeluje kao da jednostavno leti kroz prostor, a 2024. donosi ista uzbuđenja.
Izgled
Očekivali biste od automobila s dvojim vratima da je na neki način “sladak”, ali ovaj automobil sve je samo ne to. Prepoznatljiva rešetka zamijenjena je elegantnom oblikom sprijeda, a krov je zaobljen i privlačan. Sa svojih 1.730 kilograma, ovaj automobil vrlo je težak, ali to nećete primijetiti. Težina smanjuje kilometražu, koja jest slabašna – oko 6,8 kilometara po litri u gradu, nešto preko 10 na autocesti.
Motor
Dvostruki 3-litarski turbomotor ima bijesnih 453 konjskih snaga. Svaki M2 ima pogon na stražnje kotače, a možete birati između ručnog mijenjača sa šest brzina ili automatika s osam. Cijela poanta ovog automobila jest “maleni auto, veliki motor, brzina.”
Unutrašnjost
Kamo god pogledate, vidjet ćete jedinstvene, kvalitetne dizajnerske detalje, kao što su pojasevi s prugama ili živi digitalni panel od 12,3 inča ili dodirni ekran od 14,9 inča. Ekran nije najjednostavniji, ali uz malo vremena će vam sjesti. Uz to, ako ga postavite na način Track ili Sport, količinu prikazanih informacija svest će na minimum. Audio u automobilu vrlo je dobar, oštar i s mnogo basa.
Sjedala su udobna i izgledaju dobro, a vidljivost je i više nego zadovoljavajuća. Stražnje sjedalo premalo je za odrasle suputnike, ali sasvim dostatno za kovčeg, ruksak, gitaru ili kućnog ljubimca. Prtljažnik je adekvatan za ovu vrstu vozila – u njega će vam stati jedan kovčeg, ali ne i dva.
Vožnja
Ako nagazite na gas, doći ćete do 100 na sat u nekih četiri sekunde. Ovim automobilom možete juriti niz planinu, rezati zavoje… osjećat ćete adrenalin tijekom noćnih vožnji. Automobil ne voli šahtove ili neravnu cestu, a suradniku je bilo teško naviknuti se na automatsko mijenjanje brzina, no vozilo se glatko kreće kroz osam brzina. Ulazak i izlazak iz vozila mogao bi biti izazov za visoke, krupnije vozače.
Odlična stvar je mogućnost da po svom ukusu postavite značajke poput kočenja, upravljanja, čvrstoće suspenzije i još mnogo toga, a te postavke možete spremiti na jedan od dva gumba M koja možete vidjeti na volanu. Možete ih i mijenjati kad god želite i tako si garantirati vožnju po svom ukusu, baš svaki put.
Sigurnost
Svaki M2 ima najnoviju sigurnosnu opremu uključujući prilagodljivu kontrolu vožnje, automatsko hitno kočenje, nadzor nad slijepim točkama i slično. Neke sigurnosne opcije dostupne su samo u automatiku.
Jamstvo i održavanje
Ograničeno jamstvo pokriva četiri godine ili nešto preko 80.000 prijeđenih kilometara, a održavanje je pokriveno na tri godine ili otprilike 57.900 prijeđenih kilometara.
Zaključak: Postoje i drugi, jeftiniji ili skuplji, automobili ove veličine, ali BMW M2 zaista je jedinstven i odličan je primjer BMW-ovog inženjerstva, dizajna i stila.
Autor originalnog članka: Josh Max, suradnik Forbesa
Link: Test-Driving The 2024 BMW M2
(Prevela: Nataša Belančić)