Istraživanje Mastercarda pokazalo gdje bi hrvatski zaposlenici najradije radili

Hrvatska Forbes Hrvatska 9. ruj 2024. 15:49
featured image

9. ruj 2024. 15:49

Zaposlenicima u Hrvatskoj najpoželjniji sektori za rad su IT, farmacija i financije, pokazalo je istraživanje u sklopu Mastercardovog projekta Uplift

Tisuću ispitanika sudjelovalo je u svibnju i lipnju u istraživanju koje je za Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Ipsos. Predstavnici zaposlenika u Hrvatskoj izjasnili su se kako je najpoželjnije raditi u IT-ju, taj je odgovor ponudili 42 posto ispitanih, nakon toga po popularnosti slijede farmacija i financije, a u ugostiteljstvu i turizmu zaposlilo bi se 22 posto ispitanika.

Istraživanje objavljeno povodom otvaranja poziva za prijave na Uplift stipendije za edukaciju malih poduzetnika od 1. listopada otkriva niz zanimljivosti o hrvatskoj radnoj snazi.

Oni, naime, smatraju kako je za pronalaženje i kvalitetno obavljanje posla najvažnije imati kompetencije poput izgradnje dobrih poslovnih odnosa (90%), komunikacijskih vještina (90%), organizacije rada i upravljanja vremenom (89%) te digitalnih kompetencija (89%). Većina ispitanika slaže se da su među manje važnim kompetencijama za dobro obavljanje posla prezentacijske vještine, administracija kao i znanje iz marketinga.

Pa ipak, mladi do 30 godina istaknuli su kako bi se željeli dodatno educirati upravo u području marketinga. Žene su iskazale veći interes za poboljšanjem svojih prezentacijskih vještina, a zaposleni u javnom sektoru žele unaprijediti znanja u području upravljanja konfliktnim situacijama.

Općenito, ispitanici su najveći interes pokazali za učenjem stranih jezika, 43 posto, a potom za edukacije o upravljanju stresom, digitalnim vještinama kao i prezentacijske vještine te javni nastup. Na začelju željenih edukacija su one iz područja izgradnje dobrih poslovnih odnosa (12%), poslovne administracije (12%) te timskog rada (9%).

Turističkim djelatnicima trebaju dodatne edukacije

S obzirom na to da je turizam najvažnija gospodarska grana u Hrvatskoj zbog čega je projekt Uplift usmjeren upravo ka poduzetnicima u tom sektoru, kroz istraživanje se dodatno ispitalo što zaposleni građani misle o tom sektoru.

Ispitanici, njih 76%, se slažu s tvrdnjom da bi turistički djelatnici trebali prolaziti posebne edukacije kako bi mogli obavljati posao što efikasnije i u skladu s potrebama turista, a samo njih 21 posto smatra da svatko može raditi u turizmu jer to ne zahtijeva specifična znanja.

Nešto manje od polovice ispitanih misli da se ne može dobro živjeti isključivo od sezonskog rada u turizmu, a njih 43 posto drži i da su djelatnici premalo plaćeni za obavljeni posao.

Ispitanici koji su zaposleni u turizmu i ugostiteljstvu kao najveće probleme s kojima se susreću vide nedostatak slobodnih dana, nakon čega slijedi previše radnih sati te niska plaća i loš odnos gostiju. Najmanje problema ističu vezano za fizičke uvjete rada kao i za odnose s nadređenima. Među svim problemima njih 33 posto navodi i nedostatak prilike za stjecanjem dodatnih vještina.

Uplift akademija

Mastercardov projekt Uplift usmjeren je na podršku mikro, malim i srednjim poduzetnicima te zaposlenicima u turizmu, ugostiteljstvu i srodnim djelatnostima kao i OPG-ovima.

Uplift pruža poduzetnicima potrebna znanja i vještine za razvoj i realizaciju poslovnih ideja. U sklopu projekta, u suradnji s Algebrom, pokrenuta je Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program namijenjen malim poduzećima u Hrvatskoj.

Do sada je Uplift akademiju pohađalo 104 poduzetnika iz svih krajeva Hrvatske, a do 1. listopada 2024. otvoren je natječaj za četvrtu sezonu. Prijaviti se mogu svi zainteresirani predstavnici mikro, malih i srednjih poduzeća iz sektora turizma, ugostiteljstva, uslužnih djelatnosti te vlasnici OPG-ova. Obrazac za prijave je dostupan na linku, dok se pravilnik može pronaći ovdje.

Osigurane su 32 stipendije za polaznike koji će osim edukacije kroz deset modula (Leadership, Alati digitalne transformacije, Poduzetništvo i inovacije, Upravljanje destinacijom, Osnove upravljanja financijama, Turizam i ekonomija doživljaja, AI u marketinškim komunikacijama, Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje) od studenog ove godine do ožujka 2025. raditi u timovima pod vodstvom mentora te razvijati vlastite projekte digitalne transformacije u turizmu. Na kraju će svoje projekte prezentirati potencijalnim investitorima, a pobjednički tim očekuje i novčana nagrada.

„U vremenu kada se sektori poput turizma i ugostiteljstva suočavaju s nedostatkom kvalificirane radne snage, obrazovanje zaposlenika i poduzetnika je ključno. Osiguravanjem stipendija za Uplift akademiju osnažujemo vlasnike malih poduzeća digitalnim i poduzetničkim vještinama potrebnim za uspjeh na današnjem tržištu. Nadalje, povezivanjem naših polaznika s globalnom publikom putem Mastercardove platforme Priceless.com, proširujemo njihov doseg i s ponosom predstavljamo potencijal Hrvatske svijetu“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.