Kako sladoled iz Ogulina osvaja svijet: Vlasnici aRome otkrivaju zašto su iz Ljubljane preselili u srce Hrvatske
Proizvođači zanatskog sladoleda u Ogulinu imaju cilj u svom gelatu reinkarnirati osjećaj Praznika u Rimu. Svježi sastojci, voćni i orašasti okusi začinjeni ružmarinom i bosiljkom koji utjelovljuju lakoću i rafiniranu finoću življenja potpis su aRome čiji su većinski vlasnici Tjaša Nikolovski Ogrizek i Primož Ogrizek. Za Forbes Magazin otvorili su vrata svoje tvornice i dopustili da zavirimo u slatke tajne njihove proizvodnje
U Ogulinu se prošle godine otvorila najveća tvornica artizanskog sladoleda na svijetu. Proizvodni pogon aRome preselio se iz malog prostora kraj Ljubljane u 4.500 kvadrata moderne tvornice u Ogulinu gdje dnevno proizvodi i do 15 tona gelata.
Marketinški stručnjaci Tjaša Nikolovski Ogrizek i Primož Ogrizek osnivači su i najveći suvlasnici hrvatske tvrtke Aroma global 3 koja je odlučila praviti gelata koristeći isključivo prirodne namirnice bez aditiva i umjetnih aroma.
Okus njihovim proizvodima daju pistacije iz sicilijanskog Brontea, pijemontski lješnjaci, vanilija s Madagaskara, maline iz Arilja u Srbiji, alphonso mango iz Indije te lokalno svježe mlijeko, vrhnje i jogurt. Također, koriste se isključivo svježe cijeđeni agrumi, svježe voće i začini.
Takvim pomnim odabirom sastojaka unijeli su dašak vrhunske gastronomije u svoj sladoled.
“aRoma je jedini lanac s takvim proizvodima na tržištu. Želimo prenijeti priču iz Italije, iz Rima, želimo prenijeti energiju pedesetih godina, La Dolce Vite, Fellinija, vespe”, rekao je Primož Ogrizek u razgovoru s Teom Johman Nitraj, urednicom emisije Forbes Magazin.
U njihovom pogonu, u čije je opremanje zajedno s opremanjem 58 poslovnica koje imaju diljem Hrvatske, uloženo više od deset milijuna eura rade lokalni ljudi. Na vrhuncu ljetne sezone zapošljavaju više od 300 ljudi, no tijekom hladnijih mjeseci taj broj se prepolovi.
“Ogulin nam je bio strateški najbolja pozicija zbog logistike i dostave proizvoda i u centralnu Hrvatsku, Kvarner i Dalmaciju. Vidjeli smo da tu ima divnih ljudi koji su čekali takvu priliku zapošljavanja, pogotovo žene i javilo nam se jako puno ljudi s kojima smo jako zadovoljni”, ističe Tjaša Nikolovski Ogrizek.
Prošle su godine uveli i posebnu akademiju koju prolaze njihovi zaposlenici. Ona traje dva dana i pomaže im da usvoje praktični i teorijski dio posla. U njihovim redovima su i strani radnici.
“Zaposlili smo 70 ljudi s Filipina. Jako smo zadovoljni s njima, trude se što prije usvojiti i hrvatski jezik. Nastavit ćemo s tom praksom jer u Hrvatskoj jednostavno nema dovoljno ljudi za naše planove ekspanzije”, rekao je Ogrizek nagovješćujući kako su planovi veliki.
“Plan nam je imati 100 lokala u Hrvatskoj i još barem 100 internacionalno. Prvo Europa pa ćemo se širiti i na ostale kontinente, ali kvaliteta je na prvom mjestu. To se sigurno neće promijeniti. Od prvog dana to je naša misija i cilj i od toga ne odustajemo. Sljedeće godine očekujemo novih 25 lokacija u Hrvatskoj”, najavio je vlasnik tvornice koji se zbog posla preselio u Ogulin.
Globalna ekspanzija koju planiraju u idućih pet godina ima uporište u prošlogodišnjoj dokapitalizaciji. U švedski holding Gourmea Group preko kojeg posluju lani je ušao partner iz Saudijske Arabije s financijskom injekcijom od 3,5 milijuna eura. U prijašnjim medijskim istupima najavili su kako će ove godine krenuti otvarati prodajna mjesta u Švicarskoj, a u planu im je i širenje na Bliski istok.
Kompanija procjenjuje kako će samo u Hrvatskoj ove godine prodati oko 3,5 milijuna porcija, odnosno 350 tona sladoleda. Prema podacima Fine, tvrtka Aroma Global 3 prošle je godine poslovala s prihodom od 8,06 milijuna eura te s gubitkom od 1,9 milijuna eura.
Odlukom da ponude nešto drugačije aRoma se probija na tržištu koje žudi za novim okusima i prirodnim sastojcima. Uz klasične okuse proizvođač zanatskog sladoleda nudi i malo drugačije kombinacije kao što su limun s bosiljkom, jagoda s mentom, mango i marakuja, jogurt i karamelizirani sezam, a reakcije onih koji ih kušaju su pozitivne, tvrdi tehnologica Lucija Kesner.
U ponudi sada imaju 54 različita okusa, a zima donosi i neke nove, kakvi će oni biti Kesner nije otkrila. Morate probati, kaže.
“Sve više tržište prepoznaje kvalitetu i kupci znaju zbog čega dolaze i što je ono što dobivaju. Nije lako graditi jedan mladi brand u Hrvatskoj s konkurencijom koja je već poznata na tržištu, no smatram da radimo dobar posao i da kupci to prepoznaju”, smatra Pece Acev, voditelj marketinga u aRomi.