Google bilježi rekordnu dobit i prodaju: Čak 66 milijardi dolara od oglasa
Matična tvrtka Googlea, Alphabet, u svojem je izvješću o zaradi u trećem kvartalu premašila očekivanja Wall Streeta u velikom tjednu za big tech.
Alphabet je u trećem kvartalu ostvario 88,3 milijarde dolara prihoda, uključujući 65,9 milijardi od oglašavanja. Prosječne prognoze analitičara govorile su o 86,4 milijarde dolara ukupne prodaje i 65,4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja.
Internetski gigant generirao je zaradu od 2,12 dolara po dionici i 26,3 milijarde dolara neto dobiti, dok su procjene predviđale 1,84 dolara po dionici i 22,9 milijarde dolara neto dobiti.
Ovo je najbolja zarada u Alphabetu u povijesti. Dionice tvrtke popele su se za oko 5 posto unutar sat vremena od objave izvješća.
Google – kralj digitalnog oglašavanja
Tvrtka je na burzi u posljednjih 12 mjeseci zapravo bila slabija od ukupnog indeksa S&P 500, zabilježivši rast od 37 posto u usporedbi s referentnih 40 posto indeksa u istom periodu. Faktori koji su opteretili cijene dionica Alphabeta uključuju zabrinutosti izazvane antimonopolskim istragama diljem svijeta, kao i agresivno investiranje u utrci na polju umjetne inteligencije.
Dionice su nakon objave izvješća o zaradi u drugom ovogodišnjem tromjesečju pale za 8 posto, usprkos činjenici da je izvješće nadmašilo procjene analitičara. Google ima oko 25 posto udjela na globalnom tržištu digitalnog oglašavanja, pokazuju podaci tvrtke eMarketer, a generira oko dvostruko više prihoda od digitalnih oglasa u odnosu na Metu, matičnu kompaniju Facebooka i Instagrama.
Veliki tjedan za tech
Drugi tech giganti Amazon, Apple, Meta i Microsoft, svoje će rezultate objaviti nakon zatvaranja burzi u srijedu i četvrtak. Ovih pet kompanija čini oko 11 bilijuna, odnosno 21 posto od ukupne tržišne kapitalizacije tvrtki na S&P 500 indeksu (52 bilijuna dolara), zbog čega imaju ogroman utjecaj na šire kretanje na burzi.
Autor originalnog članka: Derek Saul, Forbes
Link: Google Earnings: Search Engine Giant Reports Record Profit And Sales On $66 Billion Ad Revenue
(Prevela: Nataša Belančić)