Četiri načina za održavanje zdrave konkurencije na poslu

Konkurencija je mač s dvije oštrice u radnom okruženju. Može biti moćan motivator koji omogućava zaposlenima da oslobode svoj potencijal i pruže najbolje rezultate, što doprinosi uspjehu kompanije. Međutim, ako se loše upravlja, može uzrokovati stres, uništi timski rad i smanji produktivnost, što šteti poslovanju.
Ključ je u postizanju ravnoteže i održavanju konkurencije laganom i prijateljskom. Evo četiri efikasna načina da pomognete svom timu da razvije pozitivno konkurentsko okruženje.
Organizirajte aktivnosti za timove
Ako želite probuditi uzbuđenje, kreativnost i možda čak i smijeh kod svojih zaposlenih, razmislite o organiziranju izazovnih i zanimljivih timskih aktivnosti. Na primjer, organizirajte kviz večeri koji naglašava prekretnice kompanije, uredsku kulturu i zabavne činjenice o svakom odjelu.
Strategijske igre, poput društvenih igara, lova na blago, escape room izazova i pantomime, također postiču zabavnu i zdravu konkurenciju među zaposlenima. Možete osmisliti i natjecanja u predlaganju novih proizvoda ili usluga kako biste potaknuli inovacije. Pored toga, karaoke večeri i zabavni izleti puni igara omogućavaju zaposlenima da se bolje povežu i otkriju skrivene talente.
Potičite međusobno priznavanje
Jeste li znali da više od 80% zaposlenih radi vrjednije kada se oseća cijenjeno? Uspostavljanjem kulture međusobnog priznavanja možete podići moral zaposlenih i inspirirati ih da dosljedno pružaju kvalitetan rad. Kao lider, dajte dobar primjer priznavanjem individualnih i timskih napora tijekom sastanaka i kroz interne komunikacijske kanale. Također možete postaviti zid slavnih kako biste javno istaknuli zaslužne zaposlene.
Jednostavno „Odlično urađeno“ ili „Hvala na trudu“ može napraviti ogromnu razliku. Međutim, možete poruku učiniti specifičnijom i personaliziranijom kako biste dodali iskrenost i utjecaj. Da biste potaknuli međusobno priznavanje, omogućite članovima da nominiraju svog „zaposlenika mjeseca“. Nakon toga, zamolite nekog zaposlenog da napravi video u kojem kolege iznose pohvale za tu osobu. Ovakve geste čine da se zaposleni osjećaju cijenjeno i motivirani su da postanu sljedeći najbolji zaposleni.
Nudite poticaje
Pored lijepih riječi, ponudite atraktivne poticaje kako biste motivirali zaposlene da daju svoj maksimum. Na primjer, oni s najvećom prodajom mogu dobiti potpuno plaćeno putovanje. Također, možete dodjeljivati novčane nagrade, trofeje ili plaćene slobodne dane najboljim radnicima. Druge opcije uključuju ručak sa rukovoditeljima, poklon-bonove i rad od kuće.
Davanje karata za predstave, koncerte ili sportske događaje omogućava zaposlenima da se bave svojim interesima van posla. Spa dani i neformalne zabave omogućavaju timovima da se opuste i obnove energiju. Također, promovišite zdravlje i fitness osiguravanjem članstava u teretanama ili sponzoriranjem sati fitnessa.
Ponudite kvalitetne programe obuke kao poticaje za osobni i profesionalni razvoj. Financiranje i poticanje zaposlenih za završetak certificiranih tečajeva ili sudjelovanje na velikim konferencijama predstavlja dugoročnu investiciju koja koristi i zaposlenima i kompaniji. Fokusirajte se na pružanje poticaja umjesto oduzimanja privilegija onima koji nisu ostvarili očekivanja, i pružite konstruktivnu povratnu informaciju kako bi i oni mogli uživati u istim mogućnostima.
Mjerenje i unaprjeđenje
Da biste izbjegli potencijalne izvore sukoba i kontroverzi, prakticirajte dijeljenje metrika u realnom vremenu. Na taj način zaposleni znaju kako se ocjenjuje njihov rad i da imaju jednake šanse za osvajanje nagrada. Transparentnost također povećava njihovo povjerenje u kompaniju.
Redovno pregledajte odabrane aktivnosti i sustave priznanja kako biste utvrdili jesu li još uvek efikasni. Prikupite povratne informacije od zaposlenih kako biste istražili nove načine za unaprjeđenje programa. Možda ćete željeti razmotriti i jesu li se vaši ciljevi promijenili. Želite li smanjiti fluktuaciju zaposlenih, potaknuti prodajne timove na povećanje prihoda ili poboljšati timsku suradnju?
Razumijevanje ciljeva i identificiranje praznina može vam uštedjeti vrijeme i resurse dok održavate zdravu konkurenciju na poslu.
Iako konkurencija može izazvati napetost i konflikte među zaposlenima, ako se pravilno provede, ona potiče produktivnost i rast. Implementacijom raznovrsnih i zanimljivih timskih aktivnosti s poticajima, izgradnjom kulture međusobnog priznavanja i kontinuiranim praćenjem rezultata, možete njegovati konkurentsko okruženje koje motivira zaposlene i stvara nove poslovne uspjehe. Živjela konkurencija u kojoj svi pobjeđuju!
Sho Dewan, suradnik Forbesa