Andrius Bičeika, partner u Revolutu, govori za Forbes: Želimo građanima ponuditi i kredite
Bičeikina dosadašnja karijera je bila prilično neobična i uzbudljiva. Prije dolaska u Revolut, radio je u šest, sedam startupa. U svima njima, kao i u Revolutu, bio je jedan od ranih zaposlenika – onih koji dođu dok je startup u ranoj fazi razvoja.
Krajem prošlog tjedna u Zagrebu je održana konferencija Money Motion na kojoj je, između ostalih, sudjelovao i Andrius Bičeika, partner u Revolutu, pa smo iskoristili priliku da s njime popričamo o ovoj, među Hrvatima, vrlo popularnoj aplikaciji.
Revolut u Hrvatskoj trenutno ima oko 400 tisuća korisnika, što je vjerojatno više nego što mnoge banke imaju klijenata. Iako su hrvatski građani, kada su u pitanju financije, u pravilu vrlo konzervativni, visoke bankovne naknade i odnos banaka prema klijentima, očito su ih usmjerile ka prihvaćanju modernijih rješenja.
Veliki fintech igrači rade super-aplikacije u kojima su sve usluge
Broj korisnika Revoluta, po svemu sudeći, samo će rasti, s obzirom na nove usluge koje najavljuju, tako da ih vrlo vjerojatno, sve veći broj građana neće koristiti samo kao “rezervu”, već bi mnogima mogli postati prva i jedina banka.
Bičeika kaže da veliki fintech igrači, poput njih, idu u smjeru stvaranja super-aplikacija, u kojima će korisnik imati sve što mu treba za upravljanje svojim financijama.
“Već godinama zapravo idemo u tom smjeru i mislim da smo postali super-aplikacija, što znači da putem nas mogu obaviti sve vezano za svoje financije – ili ono što je blisko financijama. U EU imamo oko 30 milijuna korisnika, u Hrvatskoj imamo oko 400 tisuća korisnika. Uglavnom imamo solidnu bazu i želimo im ponuditi sve financijske usluge i proizvode, uključujući i razne vrste kredita. Trenutno unutar naše aplikacije korisnici imaju na raspolaganju oko 70 različitih proizvoda”, kaže Bičeika.
Ovih dana su i na hrvatskom tržištu predstavili uslugu eSIM-a, što je vrlo zanimljivo svim korisnicima koji putuju izvan Europske unije. eSIM omogućuje im vrlo jednostavnu kupnju podatkovnih paketa u više od 100 zemalja svijeta i izbjegavanje neočekivanih, često vrlo visokih troškova roaminga.
Bičeikina dosadašnja karijera je bila prilično neobična i uzbudljiva. Prije dolaska u Revolut, radio je u šest, sedam startupa. U svima njima, kao i u Revolutu, bio je jedan od ranih zaposlenika – onih koji dođu dok je startup u ranoj fazi razvoja.
“Revolut je bio zadnji startup u kojem sam bio spreman ponovno pokušati jer je posao kompaniji u toj fazi razvoja vrlo stresan. Svi koji su radili u startupima na samom početku znaju koliko je to stresno. Kada sam počeo raditi u Revolutu, prije sedam, osam godina, naziv radnog mjesta na kojem sam radio bio je vrlo zvučan – Head of business development – ali u praksi, radio sam sve što je trebalo. Revolut je tada imao tek oko 200 tisuća korisnika”, kaže.
Unutar kompanije radio je na različitim pozicijama – od marketinga, ljudskih resursa, bankarstva, da bi na kraju postao partner.
“Kad sudjelujete u razvoju ovako velike stvari, kao ‘rani zaposlenik’ radite jako puno. Ne pita se za radno vrijeme. No, s druge strane imate priliku i nešto konkretno stvoriti – u financijskom smislu, ali i u smislu utjecaja na svijet. Stoga, mogu reći da mi je Revolut promijenio život”, pojašnjava Bičeika, koji je, kao i gotovo svi ostali zaposlenici ujedno i dioničar Revoluta. Naime, zaposlenici imaju pravo, ovisno o duljini staža u kompaniji, na opcijske dionice.
Rast Revoluta nadmašio sva očekivanja
“Biti dioničarem kompanije u kojoj radite daje sasvim drugačiji osjećaj. Više niste samo zaposlenik koji radi od 9 do 17 nego ste spremni uložiti puno veći trud”, dodaje.
Što se tiče budućnosti i ambicija Revoluta, kaže da je jako teško davati takve prognoze.
“Ako pogledate što je bilo planirano prije osam, devet godina, kada smo kretali, vidjet ćete da smo daleko nadmašili tadašnje planove. Na internetu je još i danas moguće pronaći prezentaciju za investitore u kojoj je navedeno da ćemo nakon pete godine imati nešto više od 400 tisuća korisnika. Sada, nakon osam godina imamo ih 40 milijuna. Jasno je da su sva očekivanja premašena i da su tadašnje prognoze bile previše pesimistične”, kaže Bičeika.
Što se tiče pozicije u Hrvatskoj, kaže da su vrlo zadovoljni, pogotovo ako se uzme u obzir da su do sadašnjeg broja korisnika došlo bez ikakvih posebnih marketinških akcija. “Čini se da je osobna preporuka, koju naši korisnici daju svojim prijateljima i poznanicima, najbolji alat za širenje”, zaključuje Bičeika.