IBM obustavio oglašavanje na X-u jer su se njihovi oglasi pojavljivali pored pronacističkih objava
IBM je obustavio oglašavanje na X-u, mreži ranije poznatoj kao Twitter, nakon izvještaja da su se oglasi za tvrtku pojavljivali pored antisemitskih, pronacističkih objava. Ovo je samo posljednji u nizu marketinških udaraca za društvenu mrežu Elona Muska.
Lijeva nadzorna organizacija za medije Media Matters for America u četvrtak je objavila izvješće u kojemu je vidljivo kako su oglasi za Apple, Xfinity, Oracle i IBM na X-u prikazivani ispod objava u kojima se slavi Adolf Hitler i negira Holokaust.
Iz IBM-a za Forbes kažu kako tvrtka “ima nultu toleranciju na govor mržnje i diskriminaciju” i kako su “odmah u potpunosti obustavili oglašavanje na X-u.”
Izvršna direktorica X-a, Linda Yaccarino u četvrtak je u objavi izjavila: “X-ova perspektiva je oduvijek bila jasna: bilo kakva diskriminacija trebala bi PRESTATI,” dodavši kako je X “oduvijek bio jasan po pitanju naše borbe protiv antisemitizma i diskriminacije.”
Vijesti o oglasima velikih tvrtki koji se pojavljuju u blizini nacističkih objava objavljene su u trenutku kada se i sam Elon Musk našao na meti kritika zbog podrške antisemitskim teorijama zavjere. U srijedu je Musk odgovorio na objavu na X-u u kojoj se Židove optužuje za “promoviranje dijalektičke mržnje protiv bijelaca”, napisavši: “Rekli ste pravu istinu.”
Muska se i u prošlosti optuživalo za antisemitsku retoriku. Kritizirala ga je i udruga Anti-Defamation League zbog objava u kojima Georgea Sorosa uspoređuje s Magnetom, židovskim zlikovcem iz Marvelovih stripova X-Men. Nakon incidenta sa Sorosem, Musk je odbacio optužbe da je antisemit, rekavši da je “ako išta, prosemit”, i dodavši da će nastaviti svoja često kontroverzna mišljenja objavljivati na platformi.
Otkad je Musk kupio X prošlog listopada, društvena mreža ima velike probleme sa zadržavanjem oglašivača u onom broju kao što je bio slučaj dok se mreža još nazivala Twitter. U tjednima nakon kupnje, broj objava antisemitskog sadržaja i govora mržnje drastično se povećao, kažu istraživači. Oglašivači su se razbježali s platforme nakon akvizicije i Muskove izjave kako želi da “sloboda govora” bude “na prvom mjestu,” čime je sugerirao ublažavanje politike moderiranja sadržaja. Reuters izvještava kako je X izgubio 55 posto prihoda od zarade od prošlog listopada do 10. mjeseca ove godine.
Yaccarino je rekla kako se otada većina najvećih oglašivača vratila na platformu, no drugo izvješće organizacije Media Matters otkriva kako oni troše mnogo manje na oglašavanje na X-u. Na primjer, Yaccarino je rekla kako se na platformu vratila Visa, no Media Matters otkriva kako je korporacija u 12 tjedana potrošila tek 10 dolara, u usporedbi s 77.500 dolara tjedno koliko su ulagali prije nego je Musk postao vlasnik platforme.
Autor originalnog članka: Molly Bohannon, Forbes
Link: IBM Suspends Advertising On X After Ads Appear Near Pro-Nazi Posts
(Prevela: Nataša Belančić)