Izvršna direktorica ex Twittera u problemima: Marketinški stručnjaci pozivaju ju da odstupi
Nakon što su giganti IBM, Disney, Apple i drugi obustavili oglašavanje na X-u, nekadašnjem Twitteru, najveći marketinški stručnjaci uputili su osobni poziv izvršnoj direktorici platforme, Lindi Yaccarino.
Izvršna direktorica X-a trebala je u tvrtku vratiti prihode, ali i povjerenje, velikih oglašivača, no umjesto toga suočava se s vlastitom krizom kredibiliteta: oglašivači su zaustavili oglašavanje na X-u nakon što je Elon Musk, vlasnik platforme, podržao antisemitsko maltretiranje na društvenoj mreži.
Forbes je potvrdio da je Yaccarino kontaktirao čitav niz velikih marketinških stručnjaka koji su ju pitali zbog čega riskira vlastitu reputaciju kako bi prikrila Muskovo ponašanje i predložili da odstupi i tako pošalje poruku o rasizmu i antisemitizmu. Yaccarino se zasad oglušila na njihove molbe, kažu izvori.
Prošlog tjedna, Musk je podržao eksplicitno antisemitsku teoriju zavjere, a izvješće organizacije za nadzor medija Media Matters otkrilo je kako su se oglasi velikih kompanija poput IBM-a i Amazona pojavljivali pored sadržaja u kojem se promovira nacizam i bjelački nacionalizam. Zbog toga su oglašivači, uključujući Apple, IBM i Disney, povukli svoje oglase s platforme. Čak je i Bijela kuća osudila Muskovu antisemitsku i rasističku izjavu u kojoj se kontroverzni poduzetnik složio s jednim korisnikom X-a koji je inzistirao na teoriji zavjere da “židovske zajednice promoviraju upravo onu vrstu dijalektičke mržnje protiv bijelaca koju, kako tvrde, žele da drugi prestanu usmjeravati prema njima.”
Yaccarino je 16. studenog odgovorila na niz žestokih kritika objavom na X-u: “X-ova perspektiva oduvijek je bila jasna: svaka diskriminacija trebala bi PRESTATI – mislim da je to nešto oko čega se svi možemo, i trebamo, složiti. Što se tiče ove platforme, X je oduvijek bio iznimno jasan oko naše borbe protiv antisemitizma i diskriminacije. Tome nema mjesta nigdje na svijetu – ružno je i pogrešno. Točka.” Yaccarino nije odgovorila na upite za komentar putem X-ovog tima za odnose s javnošću.
Vodeći marketinški stručnjaci obratili su joj se u vremenu kada se X, nekoć poznat pod nazivom Twitter, pokušava stabilizirati pod vodstvom svog ćudljivog vlasnika i boriti se protiv oglašivačima mrskog sadržaja koji su procvjetali zbog njegovog ponašanja. Nakon preko deset godina na mjestu direktorice marketinga u medijskoj tvrtci NBCUniversal, gdje je pokrenula i partnerstvo sa Zakladom za borbu protiv antisemitizma (Foundation to Combat Antisemitism), Yaccarino je u X došla prije šest mjeseci kako bi smanjila nervozu oglašivača izazvanu eksplozijom govora mržnje i drugog toksičnog sadržaja na Twitteru do koje je došlo nakon što je Musk platformu kupio za 44 milijarde dolara. Međutim, u svom prvom intervjuu nakon preuzimanja nove pozicije, Yaccarino je izjavila kako je “prema svim objektivnim mjerilima, X mnogo zdravija i sigurnija platforma nego što je bila prije godinu dana.” Izvršna direktorica, kako kažu neki izvori, ima i političke ambicije, a obvezala se kako će osmisliti alate koji bi oglašivačima dali veću kontrolu nad sadržajem pored kojeg bi se pojavljivali njihovi oglasi.
Ipak, nove mjere koje je tvrtka uvela kako bi zaštitila oglašivače nisu ispunile obećanja, kažu izvori upoznati s problemom za Forbes. Jedan alat imena “Sensitivity Settings”, pojačan strojnim učenjem, trebao je poboljšati dodatne kontrole za oglašivače zabrinute oko pojavljivanja njihovih reklama pored neprihvatljivog sadržaja, kaže izvor, ali i podaci koje je analizirao Forbes. To je trebalo biti dodatno jamstvo temeljeno na umjetnoj inteligenciji, a tvrtke s “strogim pragovima osjetljivosti” u teoriji su trebale imati mogućnosti postavke postaviti na “konzervativnu” opciju i tako se zaštititi od “ciljanog govora mržnje, seksualnog sadržaja, neopravdanog eksplicitnog nasilja, pretjeranog prostačenja, opscenosti, spama i droge.”
Dvije druge postavke pružale su niže standarde za osjetljivi sadržaj: “Opuštena” (Relaxed) i “Standard.” I te opcije “ciljani govor mržnje” biti isključen bez obzira na odabranu postavku,” jasno navodeći kako svaka od postavki nudi dodatnu razinu zaštite.
Ipak, čini se da to nije spriječilo da se oglasi tvrtki Apple, Bravo, Oracle, Xfinity i IBM pojavljuju pored objava u kojima se veliča Hitler i nacističke stranke. Uz sam govor mržnje, brendovi su povukli oglase i zato jer Twitter još jednom nije ispunio svoja obećanja o zaštiti, kaže izvor za Forbes.
Elon Musk je rekao da će tužiti Media Matters zbog izvješća.
Autor originalnog članka: John Paczkowski, Forbes; David Jeans, Forbes
Link: Yaccarino On Hot Seat As Ad Execs Urge Twitter CEO To Resign
(Prevela: Nataša Belančić)