Želite si kupiti Batmobil? Forbes donosi pogled u nevjerojatno shopping iskustvo Batmanovih gadgeta
Warner Bros. pretvorio je svijet milijardera Gotham Cityja u stvarnost: Samo na temelju pozivnice možete razgledati nevjerojatne gadgete iz Batmanovih filmova, izložene u zgradi/filmskom setu, a ako vas ponesu emocije – možete i kupiti ponešto
Kuća vrijedna gotovo 22 milijuna dolara u kvartu Chelsea na Manhattanu možda vam je poznata iz hit serije Succession, ali ovog mjeseca na tjedan dana je ona postala dom jednog drugog izmišljenog milijardera: najpoznatijeg stanovnika Gothama, Brucea Waynea. Prostori su ispunjeni igračkama i gadgetima koje možete zamisliti u rukama slavnog Batmana: tu je najbrži električni bicikl na svijetu, šifrirani vojni telefoni, kao i jedinstveni klavir Alpange. Svi predmeti dolaze s barkodom jer ih sve možete kupiti. Ipak, ako za cijenu morate pitati, ne možete si ju priuštiti.
Ovo iskustvo dio je luksuznog “retailtanmenta”, novog pothvata Warner Bros. Discoveryja. U suradnji s njujorškom marketinškom tvrtkom Relevance International, nazvali su ga Wayne Enterprises Experience. “Ovo je čista mašta na djelu,” kaže izvršna direktorica Relevance Internationala Suzanne Rosnowski koja je pomogla organizirati iskustvo – do kojeg možete doći jedino uz pozivnicu.
Warner Bros. i Relevance International kuću su ispunili luksuznim predmetima ukupne vrijednosti 40 milijuna dolara, za sve one koji sanjaju o tome da žive baš kao Bruce Wayne. “Stalno sam gledao slike ove kuće,” kaže jedan prolaznik koji je nekoć radio u nekretninskom biznisu u New Yorku. “Definitivno izgleda kao mjesto gdje bi živio Bruce Wayne.”
U uskoj garaži kuće parkiran je zlatni superautomobil Pininfarina, s cijenom od koje će vam zasuziti oči: 5,2 milijuna dolara. Pored njega nalazi se dijagram sličnog, jedinstvenog modela inspiriranog slavnim Batmobilom, kojeg posjetitelji mogu naručiti.
Unutar prvih sat vremena razgledavanja, glumci u ulogama Luciusa Foxa (izvršnog direktora Wayne Enterprisesa) i Alfreda Pennywortha (batlera Brucea Waynea) provode posjetitelje kroz mračne hodnike. U nekoliko prostorija svira glazba iz zvučnika McIntosh, a u jednoj sobi nalazi se oprema vrijedna milijun dolara. McIntosh ovu kuću iznajmljuje za 100.000 mjesečno.
Onda je tu i podrum, renoviran da izgleda kao Batcave sa ulaštenim crnim kamenim zidovima i izloženim nakitom u vrijednosti gotovo 28 milijuna dolara.
“Ovo iskustvo je za najveće fanove,” kaže Robert Oberschelp, šef potrošačkih proizvoda za u Warner Brosu. “Ne žele svi imati logo na svojim stvarima.”
Ideja je nastala 2020. godine, kada je tržište luksuznih dobara bilo na svom vrhuncu. Prvo iskustvo trajalo je osam dana, a popis pozvanih imao je samo 250 imena. “To su ljudi koji stvaraju nove ukuse, koji su lojalni brendovima, VIP-ovi s Relevancovog popisa i oni koji dobro poznaju luksuz,” kaže Rosnowski.
“Namjera nije bila nikakva isključivost,” dodaje onda žurno, “ali on je lik koji odiše luksuzom. On utjelovljuje fantastično bogatstvo.”
Posljednja Forbesova lista najbogatijih 15 izmišljenih likova izišla je 2013. godine, a na njoj su se našli, između ostalih, i Charles Foster Kane, Tony Stark, Richie Rich i – na šestom mjestu – Bruce Wayne, čije bogatstvo je Forbes procijenio na oko 9,2 milijardi dolara. Jedanaest godina kasnije, zahvaljujući uvelike rastu vojne industrije, Forbes procjenjuje kako je Wayneovo bogatstvo poraslo na 32 milijarde dolara.
Oberschelp kaže kako je rast tržišta luksuznih dobara ograničenih izdanja inspiriralo Warner Bros. da pročešlja svoje arhive u potrazi za dodatnom zaradom. Bruce Wayne je bio prirodan izbor.
I Rosnowski i Claudia D’Arpizio, glavna autorica godišnjeg izvješća o luksuzu Baina, kažu kako iznimno imućni pojedinci traže iskustva “koja se ne mogu kupiti novcem.”
“Pretpostavka je da bogati vjerojatno na raspolaganju imaju više novca nego vremena,” kaže D’Arpizio. “Brendovi zato osjećaju pritisak da stvore veću atmosferu i donesu inovacije u aspekt iskustva.”
“Mislim da će to biti budućnost maloprodaje,” dodaje Rosnowski, iako ona nije željela otkriti koliko predmeta je prodano na eventu. “Jasno se pokazuje kako za ovo postoje apetiti.”
Ipak, za Bruce Wayne Experience su podaci o kupcima uvelike proces suradnje. “Mladi nasljednici koji brzo dođu do novca često kupuju ovakve stvari,” kaže predstavnik Scott Diamondsa, pokazujući dijamantni prsten imena “The Joker Purple,” cijene 9,2 milijuna dolara.
Nakit je posljednji dio izložbe, nakon kojeg posjetitelji odlaze na balkon i nazdravljaju šampanjcem dok nad Manhattanom zalazi sunce. Potom dizalom odlaze u podrum, gdje se glumica, koja se predstavljala kao jedna od posjetiteljica, “otkriva” kao Catwoman i zarobljava posjetitelje, zahtijevajući dijamantni prsten. Drama završava kada ju Lucius prevari i ona ode s lažnim dijamantom.
Prije nego odu kućama, posjetiteljima je dopušteno isprobati nekoliko komada, uključujući 3-karatni plavi dijamant imena “Gotham Blue Ring” (11 milijuna dolara).
Autor originalnog članka: Simone Melvin, Forbes
Link: A $40 Million Batman Shopping Experience Lets Superfans Buy Bruce Wayne’s Supercar, Superstereo And More
(Prevela: Nataša Belančić)