Hoće li Verne – kad počne voziti – doista biti jeftin kako se najavljuje? (video)
Ambiciozni projekt robotaksija Verne Mate Rimca predstavljen je u četvrtak, 27. lipnja i odmah su uslijedile kritike i propitivanja – zašto vozilo nije došlo “na poziv” na pozornicu, koliko je zapravo autonomno i kada će i koliko biti autonomno, te hoće li tvrtka uspjeti ispoštovati zadane rokove i opravdati sredstava pristigla iz EU fondova.
O svemu tome s izvršnim direktorom tvrtke Verne, Markom Pejkovićem, razgovarao je novinar Forbesa Hrvatska Bojan Bajgorić Šantić u velikom intervjuu koji je objavljen na portalu, a skraćenu video verziju razgovora u kojem se posebno propituje razina autonomne vožnje, ali i financijska konstrukcija cijelog projekta – konkretno, kako je zamišljeno da jedan tako skupi projekt kakav je Verne – bude jeftiniji za korisnike od npr. Ubera – objavio je i Forbes Magazin.
“Vozilo neće biti jeftinije, toga smo svjesni. Zbog volumena, zbog troškova razvoja, zbog svega skupa. Ali sama usluga i trošak usluge su prema našim kalkulacijama i mišljenju konzultanata podijeljeni na način da je oko trećina troška usluge vezana uz sam trošak vozila, dok su dvije trećine vezane uz operativne troškove: čišćenje, punjenje, održavanje, osiguranje…
Mi kroz naš mothership – infrastrukturni dio gdje to radimo – vrlo efikasno želimo sniziti operativne troškove vozila. Što se tiče samoga troška usluge, za njega je ključno da se vozilo što više koristi.
Jedan robotaksi može zamijeniti dva do tri obična taksija. Može zamijeniti šest do sedam, možda čak i više običnih automobila. Ako vozilo i jest skuplje zbog manje količine proizvedenih automobila i premium usluge, trošak po kilometru možemo spustiti dovoljno nisko tako da ga više koristimo.”, smatra Pejković.
Video razgovara emitiranog u emisiji Forbes Magazin na N1 TV možete pogledati ovdje: