Nakon polovnih trajekata, Jadrolinija nabavlja i tri nova katamarana
Jadrolinija je raspisala dva natječaja. Jedan za kupnju katamarana starog do šest mjeseci i jedan za gradnju dva nova. Kupnja novih brodova osvježenje je nakon ovogodišnje kupnje polovnih trajekata koji su dugo bili na remontu.
Državna tvrtka Jadrolinija koja se u zadnje vrijeme proziva zbog kupnje starijih trajekata s raznim nedostacima, ovih dana planira raspisati natječaj za kupnju dva nova katamarana.
Procijenjena vrijednost tog natječaja iznosi 12.400.000 plus PDV. To je sukladno planu nabave Jadrolinije u kojem je bilo najavljeno kako će kupiti tri brza putnička broda. Natječaj za prvi raspisan je još prošlog mjeseca. Dok se za dva nova traži da budu u gradnji, odnosno s nula posto izgrađenosti, za brod iz srpnja traži se da bude u gradnji ili izgrađen, ali ne stariji od šest mjeseci.
Trup i nadgrađe sva tri broda treba biti od aluminija. Ne smiju biti duži od 37 metara, širi od 11 metara, dok im gaz ne smije biti veći od 2,3 metra. Brzina mora biti najmanje 26 čvorova, dok snaga motora za propulziju mora iznositi najmanje 3000 kW. Trebaju moći prihvatiti minimalno 300 putnika, no za njih manje od 330 gubi se deset od stotinu bodova na natječaju.
U slučaju prvog broda i starost negativno utječe na broj bodova. Dodjeljuje ih se između nula i deset. No, strogi rok za njegovu isporuku je 15. listopada, što povećava šansu da će biti kupljen već izgrađeni. Dva neizgrađena broda trebaju biti isporučena u roku 18 mjeseci od dana sklapanja ugovora.
Jadrolinija: Cilj nam je zadržati lidersku poziciju na ovom dijelu Jadrana
Ugovori o gradnji dva neizgrađena broda mogu se raskinuti ako Jadrolinija ne dobije ugovore za pružanje javne usluge linijskog pomorskog prijevoza u Republici Hrvatskoj, na državnim linijama na kojima ih planira koristiti. Jadrolinija na pitanje Forbesa Hrvatska o kojim se linijama radi nije odgovorila.
Istaknuli su kako sustavno ulažu u obnovu i pomlađivanje svoje flote te je navedena strateška obnova brzobrodske flote prvenstveno planirana radi zamjene najstarijih katamarana u floti i osiguravanja konkurentnosti na predstojećim koncesijskim natječajima. Usprkos svim globalnim izazovima, od 2017. godine do kraja ove godine bit će realizirano ukupno 16 investicija u njihovu flotu. Kažu kako pomorska povezanost između naših otoka nikad nije bila bolja i kvalitetnija. Povećali su kapacitet i smanjili starost flote te zaključno, djeluju upravo u cilju ostvarenja naše misije poslovanja – zadržavanje liderske pozicije na ovom dijelu Jadrana.
Sindikat podržao gradnju novih brodova
Predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije, kapetan Ivan Srzentić, ovaj put je bio nešto suzdržaniji po pitanju komentara novih natječaja.
“U interesu je svih radnika i pomoraca Jadrolinije, da ista gradi ili nabavlja nove brodove. Ponavljam – nove. Svi smo se zajedno do sad nagledali natječaja o nabavci ili izgradnji “novih” brodova. Ostat ću suzdržan što se tiče samog natječaja, jer što god da komentiram predstavili bi me neprijateljom broj 1. ovog Društva, kao što se već događalo” – rekao je Srzentić.
Uprava Jadrolinije u posljednje vrijeme bila je na udaru kritika. Dva od tri polovna trajekta koja su nabavili proveli su duže vrijeme na remontu zbog čega su troškovi dodatno rasli. Nedugo nakon toga jedan od njih se pokvario, zbog čega je putnicima trebalo devet sati da dođu od Splita do krajnjeg odredišta u Vela Luci. Još i prije tog događaja, predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije Damir Zec ponudio je ostavku na tu poziciju, no nije poznato je li prihvaćena – njegovo ime i dalje se nalazi u Sudskom registru.