Honda i Nissan pregovaraju o spajanju, uključili bi i Mitsubishi. Razlog: Pad prodaje i električna vozila

Aktualno Forbes 18. pro 2024. 11:15
featured image

18. pro 2024. 11:15

Pad prodaje natjerao je Nissan, Hondu i Mitsubishi na spajanje u jednu kompaniju. Na taj način žele se boriti protiv pada prodaje i pritiska da se bore s konkurencijom na tržištu električnih vozila. Vrijednost nove kompanije bit će 52 milijarde dolara, a tek se trebaju dogovoriti tko će dobiti koliki udio.

Nissan Motor i Honda Motor planiraju započeti pregovore o spajanju koje će vjerojatno uključivati ​​i Mitsubishi Motors. Riječ je o najvećem spajanju u automobilskoj industriji od 2021. godine kad su se spojili Fiat Chrysler i PSA grupe. Zajednička kompanija koja se procjenjuje na 52 milijarde dolara trebala bi im pomoći da se suprotstave konkurenciji na rastućem tržištu električnih vozila, izvijestio je u utorak japanski časopis Nikkei.

Nakon te odluke, dionice Nissana porasle su za osam, a Honde za 1,5 posto.

Tesla i BYD ozbiljno prijete

Prvi korak ka poslovanju pod holding kompanijom trebao bi biti potpisivanje memoranduma o razumijevanju. O udjelima koji će im pripasti tek trebaju odlučiti. U holding planiraju uključiti i Mitsubishi, u kojem je Nissan najveći dioničar s 24 posto udjela.

Nissam godišnje proda 3,4 milijuna vozila, Honda četiri milijuna, a Mitsubishi malo više od 800.000 komada.

Prodaja im opada, a istovremeno se brzo širi proizvodnja i prodaja Teslinih i BYD-ovih modela diljem Kine i SAD-a. To je stvorilo pritisak zbog kojeg se moraju natjecati na tržištu električnih vozila. Prvi korak koji su napravili u tom smjeru bilo je sklapanje strateškog partnerstva o dijeljenju automobilskih komponenti i softvera sklopljeno u kolovozu.

Ideja tog dogovora bila je suradnja tri tvrtke u području električnih vozila – razvoju baterija, osovina i drugih tehnologija. Nissan je u studenom priopćio da je njegova polugodišnja neto dobit pala za više od 90 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je smanjio svoju godišnju operativnu dobit za gotovo 70 posto.

Prodaja Honde i Nissana u Kini i Jugoistočnoj Aziji između siječnja i studenog pala je za 30,7 posto odnosno 10,5 posto. Vjerojatno spajanje dviju kompanija uslijedilo je nakon izvješća Financial Timesa u kojem se navodi da Nissan traži investitora koji bi zamijenio kapital koji je prethodno držao Renault, koji je okončao svoje desetljeće dugo partnerstvo s tvrtkom, te nije isključio mogućnost da Honda kupi njegove dionice.