Osnivač platforme kompare.hr otkriva kakvi su im planovi nakon što su preuzeli Progreso
Platforma za usporedbu osiguranja i telekomunikacijskih usluga kompare.hr preuzela je agenciju za kreditno posredovanje Progreso grupu. Osnivač kompare.hr Nikša Tomulić za Forbes Hrvatska otkriva što ta akvizicija znači za tvrtku te kakvi su im daljnji planovi
Platforma kompare.hr na kojoj se mogu usporediti ponuda zdravstvenih, automobilskih osiguranja i telekomunikacijskih usluga početkom tjedna objavila je kako je postala većinski vlasnik Progreso grupe. Akvizicijom prve hrvatske licencirane agencije za kreditno posredovanje kompare.hr širi se na novu nišu. Korisnici će tako sada moći usporediti ponudu stambenih i nenamjenskih kredita te refinanciranja kredita 12 banaka i financijskih partnera.
S obzirom na to da se Hrvati sve više zadužuju – svako treće kućanstvo ima neki kredit, a bankama smo dužni više od 36 milijardi eura, sve više raste i potražnja za usporedbom kredita, naveli su u priopćenju iz kompare.hr.
“Akvizicijom Progreso grupe širimo lepezu usluga i svojim korisnicima pružamo novu vertikalu – kreditno posredovanje. Danas je, nažalost, većini ljudi gotovo nemoguće kupiti vlastitu nekretninu bez podizanja kredita i upravo im iz tog razloga želimo pomoći da u moru banaka, uvjeta, reklama i troškova donesu najbolju financijsku odluku”, istaknuo je tom prigodom Nikša Tomulić, osnivač kompare.hr.
Tu je tvrtku osnovanu 2012. u Rijeci prije dvije godine većinski preuzeo investicijski fond Invera. Bio je to razvojni akcelerator za tvrtku. Digitalizirani su procesi, lansirane su prve brand kampanje, ojačan je brand, a godinu dana nakon što im je većinski vlasnik postao investicijski fond preuzeli su i dosi.hr što im je, kako kažu iz tvrtke, omogućilo da pruže još bolje iskustvo ugovaranja dopunskog zdravstvenog osiguranja.
Iza platforme kompare.hr stoje dvije tvrtke. Kompare online, krovna tvrtka koja pokriva segment telekomunikacijskih usluga, prošle je godine poslovao s 2,15 milijuna eura prihoda, što je gotovo 66 posto više nego godinu prije. Dobit tvrtke je, međutim, bila gotovo 85 posto niža i iznosila je 5.651 euro. Zastupništva u osiguranju, po odredbama regulatora, vode se u odvojenoj tvrtki – Custodia koja je lani ostvarila prihod od 4,24 milijuna eura i 1,07 milijuna eura dobiti. U odnosu na godinu prije porast prihoda iznosio je 51,77 posto, a porast dobiti još i viših 90,4 posto.
“Akvizicija Progreso grupe omogućila nam je da proširimo lepezu svojih usluga i pomognemo našim korisnicima u donošenju informirane financijske odluke i u aspektu kredita”, kazao je za Forbes Hrvatska Tomulić koji je u razgovoru napomenuo i kako su samo u ovoj godini zaposlili 56 novih ljudi i time proširili tim na više od 200 zaposlenika.
Progreso grupa postoji nešto duže, 2008. godine tvrtku je osnovao Zoran Šuster koji je do danas ostao predsjednik uprave. Dvije godine nakon osnutka, navodi se na njihovoj internetskoj stranici, postali su prva hrvatska tvrtka kojoj je Ministarstvo financija odobrilo posredovanje u potrošačkom kreditiranju.
Zasad će ta agencija kojoj godišnje oko sedam tisuća korisnika podnese zahtjev za usporedbu kredita nastaviti poslovati kao odvojeni brend. No, doznajemo, cilj je u idućih godinu dana u potpunosti integrirati uslugu na kompare.hr platformu.
Tomulić tumači kako je zahtjeva za izračunom na Progresu manje nego na kompare.hr jer u većini slučajeva Hrvati samo jednom u životu dižu stambeni kredit, a osiguranje vozila obvezno je svake godine. “Činjenica je da je svijest korisnika o kompare.hr veća s obzirom da nudimo i više usluga”, navodi. Dodaje kako kompare.hr godišnje ima oko 350 tisuća zahtjeva, najviše ih je vezano za obvezno auto osiguranje.
Preuzimanjem Progresa kompare.hr čini veliki iskorak jer ulazi u novu granu poslovanja, što podrazumijeva integraciju brojnih procesa. Međutim, korisnici i neće primijetiti neke velike promjene jer se usporedba kredita uklapa u dosadašnji model rada platforme. Naš sugovornik pojašnjava kako je tvrtka zasnovana na ideji da za korisnike uspoređuju i ugovaraju usluge na visoko konkurentnim i korisnicima ne toliko jasnim područjima.
“Nova niša, usporedba kredita, uklapa se u našu viziju jer je model usporedbe i ugovaranja jako sličan onome što već radimo s osiguranjima i telekom uslugama. Kako već pomažemo korisnicima navigirati u ovim uslugama, tako ćemo raditi i s kreditima. To znači da ćemo naš model primijeniti i na analizu tržišta, i usporedbu cijena stambenih i nenamjenskih kredita. Krediti su danas izrazito traženi i relativno kompleksni, i zato smo sigurni da ćemo imati veliku publiku u ovom novom (pod)modelu našeg poslovanja”, uvjeren je Tomulić.
Otkriva i kako nemaju u planu daljnje širenje usluga. Zadržat će fokus na auto i zdravstvenom osiguranju, telekom uslugama, kreditima te osiguranju imovine koje su uveli ove godine, a prioritet im ostaje unapređivanje platforme kako bi omogućili što veću jednostavnost njezina korištenja i ugovaranja usluga. Dakako, radit će i na otklanjanju izazova s kojima se suočavaju u poslovanju.
“Najveći izazov u našem poslovanju je svijest korisnika o komparatorima, odnosno tvrtkama koje uspoređuju više proizvoda i korisniku nude najbolji za njega. Još uvijek, nažalost, nedostaje osviještenost o uslugama poput naše. Dodatan izazov predstavlja i nedovoljna informiranost o cijenama ovakvih usluga. Naime, naše usluge u potpunosti su besplatne – kao komparator naplaćujemo se isključivo od naših partnera”, ističe poduzetnik.