Hrvoje Prpić protiv carina na kineska vozila, misli da one samo štete europskim kupcima
Uvođenje dodatnih carina na kineske električne automobile koje su uvedene u Europskoj uniji po mišljenju Hrvoja Prpića loša je odluka. Kaže kako će one samo naštetiti kupcima i upozorava da europska autoindustrija kaska za kineskom.
Predsjednik udruge Strujni krug Hrvoje Prpić protiv je odluke Europske komisije kojom su uvedene dodatne carine na kineske automobile. Kao što je Forbes Hrvatska već izvještavao, na postojećih 10 posto dodat će se dodatnih 7,8 do 35,3 posto carina, ovisno o proizvođaču.
Prpić je za Forbes Hrvatska rekao da misli da one samo štete europskim kupcima. Kaže da europska industrija kaska za kineskom, pri čemu prvenstveno misli na onu električnih automobila koju vidi kao budućnost. Po njegovom sudu, europska proizvodnja električnih autombila mogla bi sustići kinesku tek za dvije godine.
Na pitanje o tome kako će se to odraziti na prodaju kineskih automobila u Hrvatskoj i Europi, kaže kako će se broj prodanih kineskih automobila sigurno smanjiti, ali samo dok Kinezi ne reagiraju otvaranjem tvornica u Europi. Podsjeća kako kineski BYD već radi na tome, a korejski proizvođači Hyundai i KIA već proizvode u Europi.
Europa bi se trebala baviti razvojem i patentima
Podsjeća kako oni već uzvraćaju uvođenjem carina na stvari koje Europljani ne mogu proizvesti u Kini, bio je na udaru konjak, a mogli bi biti i drugi proizvodi, poput šampanjaca i sireva. “Europa će biti dvostruko u gubitku” – dodaje Prpić i dodaje da Kinezi mogu pronaći još područja poput poljoprivrede u kojima mogu uzvratiti carinama.
Na pitanje hoće li Europa ipak profitirati zbog kineskih tvornica koje će se graditi u Europi, kaže da ne vidi jer je već sada u Europi izražen nedostatak radne snage.
“Europa bi se trebala baviti razvojem i biti ta koja radi patente, a proizvodnju imati u državama s jeftinom radnom snagom”, kaže Prpić koji misli da će ove tvornice uglavnom zapošljavati jeftinu radnu snagu.
Prilikom glasovanja u Europskoj uniji o ovoj tematici, Hrvatska je bila neutralna. Prpić misli da je to dobro, jer nemamo autoindustriju pa je nemamo ni razloga štititi. Misli da se vjerojatno nismo usprotivili zbog pritiska Francuske. No, smatra da u konačnici oni koji su odlučili o uvođenju dodatnih carina na kineska električna vozila nisu zaštitili nikoga, samo su podigli cijene za građane.