Ina u godišnjem izvješću priznala skok prodaje špeceraja: Svoj hot dog nazvali herojem
U Ini kažu u svom godišnjem izvještaju da su većom prodajom goriva ublažili negativan učinak ograničenih marži i cijena goriva, a pohvalili su se značajnim rastom maloprodaje i marže negoriva, što govori o prodaji robe široke potrošnje na benzinskim pumpama i popularnosti Fresh Corner lokacija, te vjerojatno i o efektu zabrane rada trgovina nedjeljom
U svom netom objavljenom integriranom Godišnjem izvješću za 2023. godinu, Ina navodi 16 posto niže prihode nego 2022. godine te neto dobit od 250 milijuna eura, što je pak na razini prethodne godine. Između ostaloga, pažnja je u izvješću posvećena segmentu usluga kupcima te maloprodaji, što su opisali jednom od svojih temeljnih poslovnih djelatnosti.
Prodane količine Maloprodaje su u prošloj godini rasle gotovo 20 posto. Pohvalili su se da su negativan učinak ograničenih marži/cijena goriva (zbog Vladinih uredbi) ublažili ostvarenim većim prodajnim količinama, a vrlo su zadovoljni boljom maržom negoriva koja je porasla za čak 33 posto. Kako je FORBES Hrvatska već pisao, u posljednjih nekoliko godina marža u segmentu negoriva raste im po dvoznamenkastim stopama. Tako je u 2021. ona porasla za 17 posto u odnosu na godinu ranije, a u 2022. porast je bio 18 posto.
Što se porasta te marže tiče u 2023. godini, pojašnjavaju da ona odražava kontinuiranu ekspanziju robe široke potrošnje, povećanje broja Ininih Fresh Corner lokacija te rast broja korisnika Ina Loyalty programa. Marža negoriva je u prošloj godini iznosila 84,7 milijuna eura, a u 2022. godini 63,9 milijuna eura. Koliko je na rast utjecala činjenica da je 1. srpnja prošle godine stupila na snagu odredba o zabrani rada trgovina nedjeljom, iz koje su izuzete benzinske pumpe, možemo nagađati.
Ina u Hrvatskoj ima 390 benzinskih pumpi (ukupno njih 506), a lani su uložili u modernizaciju i uvođenje Fresh Corner koncepta na 114 hrvatskih lokacija.
Hot dog je ‘heroj’ među negorivima
Kako kažu u svom poslovnom izvješću, bolja marža negoriva rezultat je „stavljanja naglaska na gastro ponudu i nastavka odličnih rezultata ostvarenih u prodaju hotdoga kao našeg ‘hero’ proizvoda, popraćeno pozitivnim rezultatima i u kategoriji prodaje sendviča i kave“.
Uspješno su, pišu, uveli raznoliku gastro ponudu poput istarskih, dalmatinskih i slavonskih sendviča, XXL azijskog hotdoga, novi okus vlastitog brenda Crunch and GO te novi okus JIM limun, novu kavu s okusom karamele i Irish kavu, Fresh Corner kapsule za kavu te nove Fresh Corner termo šalice.
Dodaju na koncu da je naglasak na „top kategorije u segmentima gastro i trgovine rezultirao značajnim rastom svih kategorija“.
Njihovu maloprodajnu mrežu, istaknuli su, svakodnevno posjeti više od 270 tisuća kupaca.