Kriza u biznisu s robotaksijima: Izvršni direktor Cruisea dao ostavku
Izvršni direktor i suosnivač Cruisea, Kyle Vogt, dao je ostavku u nedjelju uvečer, manje od mjesec dana nakon što je tvrtka za robotaksije izgubila dozvolu u Kaliforniji i zaustavila proizvodnju svoje flote samovozećih automobila diljem zemlje.
Ovu tvrtku, inače podružnicu General Motorsa, naširoko se kritiziralo zbog agresivnog plana proširenja u kojem se dovoljno pažnje ne posvećuje pitanju sigurnosti.
U seriji objava na X-u, Vogt se nije osvrnuo na krizu u svojoj tvrtci.
“Cruise je još uvijek na početku i vjerujem da ga čeka fantastična budućnost,” napisao je. “Status quo na našim cestama je grozan, ali zajedno smo dokazali da nas iza ugla čeka nešto mnogo bolje… hvala vam na odličnom putovanju!”
U korporativnoj izjavi koju je u nedjelju navečer poslao glasnogovornik Aaron Mclear, tvrtka kaže kako će nastaviti “raditi na jačanju povjerenja javnosti.”
“Naši sljedeći koraci ovisit će o rezultatima analiza koje kontinuirano provodimo u naporima da izgradimo bolji Cruise, fokusiran na sigurnost, transparentnost i povjerenje,” stoji u izjavi kompanije. “Nastavit ćemo razvijati tehnologiju samovozećih automobila i slijediti svoju misiju da prijevoz učinimo sigurnijim, čišćim i pristupačnijim.”
Vogt je ostavku dao otprilike šest tjedana nakon kritične nezgode 2. listopada u San Franciscu – gdje je tvrtka i smještena – zbog koje je jedna žena tjednima bila u po život opasnom stanju. Pješakinja je prelazila ulicu kada ju je udario automobil za čijim je volanom bio čovjek, međutim odbačena je na put Cruiseovog samovozećeg automobila koji ju je vukao nekih šest metara.
Kalifornijski Ured za motorna vozila (DMV) 24. je listopada povukao dozvolu za Cruise, a dva dana kasnije tvrtka je povukla sve preostale samovozeće automobile iz gradova u saveznim državama Arizoni i Teksasu. Ranije je Cruise želio svoju flotu uvesti u ukupno deset gradova, uključujući Nashville i San Diego, do kraja ove godine.
U internom mailu poslanom u subotu, Vogt je napisao kako “preuzima odgovornost za situaciju u kojoj se Cruise danas nalazi. Nema izlika i nema uljepšavanja onoga što se dogodilo. Naš pristup prema regulatorima, medijima, javnosti i drugima jednostavno mora biti bolji. Moramo se vratiti s novim planom koji je utemeljen u onome što smo naučili. Moramo se jače fokusirati na sigurnost, transparentnost i suradnju sa zajednicom.” U emailu su zaposlenici obaviješteni da će tvrtka djelomično ponovno uvesti svoj plan za otkup dionica, koji je otkazala ranije ovog tjedna. To djeluje kao očajnički potez kako bi se poboljšao iznimno loš moral zaposlenika.
U poruci Forbesu, jedan od supervizora u San Franciscu i glasni kritičar Cruisea, Aaron Peskin, napisao je kako nikada nije osobno upoznao Vogta, no naglasio je kako Vogt “nije imao konstruktivan pristup.” Peskin je bio jedan od najglasnijih protivnika tvrtke, a za Forbes je ranije izjavio kako drugi gradovi i savezne agencije moraju “razmišljati o ovome prije nego ove stvari budu poslane na ulice posvuda.”
Izvršna direktorica GM-a, Mary Barra, u nedjelju navečer je svim zaposlenicima Cruisea poslala poruku u kojoj stoji da sve ono što je “kompanija postigla u posljednjih 10 godina nije ništa drugo nego nevjerojatno.”
Dodala je: “Odbor i ja također želimo da znate da smo iznimno fokusirani na to da Cruise stavimo na put ka dugotrajnom uspjehu. Za to je ključno povjerenje javnosti. Dok radimo na jačanju tog povjerenja, naše vodilje bit će sigurnost, transparentnost i odgovornost.”
Vogt nije odgovorio na Forbesov upit za komentar.
Autor originalnog članka: Cyrus Farivar, Forbes
Link: Cruise CEO Kyle Vogt Resigns After Weeks Of Crisis
(Prevela: Nataša Belančić)