Je li bračka pista prekratka za nove avione? Iz Croatia Airlinesa tvrde da nije
Zračna luka Brač ima pistu dugu 1760 metara zbog čega na nju ne mogu sletjeti svi modeli zrakoplova. Osim toga, nalazi se na 541 metru nadmorske visine što dodatno utječe na potrebnu dužinu piste kod polijetanja. Croatia AIrlines tvrdi da to nije problem, te da će nju moći koristiti sve vrste novih Airbusa koje nabavljaju.
Novi zrakoplov Croatia Airlinesa, Airbus A220-300 obavio je u srijedu svoj prvi međunarodni komercijalni let, čime je obilježena 35. obljetnica te tvrtke. Kao što je od ranije poznato, flota Croatia Airlinesa će nakon tri godine imati 13 modela Airbusa 220-300 i dva modela Airbus 220-100, dok će se drugi modeli povući iz uporabe.
Jednog od čitatelja Forbesa Hrvatska zanimalo je hoće li Croatia nakon što u potpunosti prijeđe na A220 moći nastaviti održavati letove za Brač. Upravo je Bračka zračna luka najkraća od svih na koje slijeću putnički zrakoplovi u Hrvatskoj. Duga je 1760 metara.
Prema podacima dostupnim na Internetu, dužina piste potrebna za polijetanje manjeg aviona A220-100 je 1500 metara, a većeg A220-300 1900 metara. No, treba imati na umu da je za polijetanje zrakoplova potrebna i duža pista u situaciji kad je aerodrom na većoj nadmorskoj visini. Primjerice, dokument (PDF) američke Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo navodi kako na performanse zrakoplova negativno utječu nadmorska visina, vrućina i vlaga. Navodi se kako već jedan od tih uvjeta može utjecati na to da zrakoplovima treba duža pista kako bi uzletjeli.
Ako može u London City, može i na Brač
Brački aerodrom na nadmorskoj je visini od 541 metra – većoj nego bilo koji drugi civilni aerodrom u Hrvatskoj. Iz tog razloga upitali smo Croatiju Airlines hoće li novi zrakoplovi, odnosno manji model A220-100 moći slijetati na tu pistu.
Iz kompanije su odgovorili ne samo da će dva zrakoplova A220-100 čije se uključenje tek očekuje moći sigurno slijetati i uzlijetati na Brač, nego da to može čak i prvi novi zrakoplov Airbus A220-300.
Nisu ponudili podatke o potrebnim dužinama pisti kao ni utjecaj nadmorske visine, ali su naveli kako Airbusovi A220-100 inozemnih avioprijevoznika sigurno slijeću i polijeću iz zračne luke London City, koja zbog konfiguracije okolnog područja ima strmi prilaz za zrakoplove, a duljina njezine uzletno-sletne staze iznosi 1500 metara, što je 260 metara kraće u odnosu na duljinu uzletno-sletne staze Zračne luke Brač.
Prema podacima s Interneta ta pista nalazi se na šest metara nadmorske visine.