Kako su mornari s jedinog ruskog nosača zrakoplova završili na ratištu u Ukrajini
Admiral Kuznjecov, jedini ruski nosač zrakoplova, trune u luci Murmansk, dok njegove mornare šalju na bojište u Ukrajinu.
Admiral Kuznjecov, jedini ruski nosač zrakoplova, nije bio u upotrebi osam godina – i sve je manje vjerojatno da će ikada više isploviti. To objašnjava zašto je, prema izvješćima, Kremlj posljednjih mjeseci premjestio mornare s tog ostarjelog broda u vojsku – i poslao ih u borbu u Ukrajinu.
Radi se o zapanjujućem otkriću koje ističe krizu ljudstva u ruskoj vojsci, dok se rat Rusije protiv Ukrajine približava svom 31. mjesecu -i također naglašava zapušteno stanje najvećih ratnih brodova ruske mornarice, od kojih su većina. zapravo, ostaci iz Hladnog rata.
Oko 1500 članova posade završilo je na bojištu u Ukrajini
Analitičar Moklasen prvi je izvijestio o prekomandi dijela od otprilike 1.500 članova posade Kuznjecova, nosača od 58.000 tona. Moklasen je zaključio, nakon pretraživanja ruskih društvenih mreža u potrazi za tragovima, da su mornari formirali tzv. mehaniziranu bojnu “fregata” unutar 1. gardijske tenkovske armije.
Bojna fregata borila se oko Harkiva na sjeveru Ukrajine prije nego što se prebacila na pravac Pokrovsk na istoku. Moklasen je pretpostavio da je barem jedan bivši član posade nosača, Oleg Sosedov, nestao tijekom ruskog napada na Harkiv 23. srpnja.
Nije iznenađujuće da Rusi očito povlače ljude s Kuznjecova. Kremlj poduzima ekstremne mjere kako bi mobilizirao 30.000 novih vojnika koje svaki mjesec treba samo kako bi nadoknadio gubitke – poginulih, ranjenih i zarobljenih – na bojištu u Ukrajini.
Alternativa ovakvim potezima, mogla bi biti opća mobilizacija, što bi bilo politički riskantno za režim ruskog predsjednika Vladimira Putina.
Padovi zrakoplova, nesreće, požari…
Osim toga, stari Kuznjecov se neće vratiti na more. Nosač zrakoplova star 39 godina trebao je napustiti luku Murmansk, na sjeveru Rusije, još u proljeće, prvi put nakon osam godina. Umjesto toga, i dalje stoji vezan u Murmansku.
Kuznjecov ke od svog porinuća 1985. godine i primanja u sovjetsku mornaricu šest godina kasnije izvršio samo sedam patrolnih zadaća. Tijekom posljednje patrole, uz obalu Sirije 2016. godine, unutar samo tri tjedna, u nesrećama je izgubio dva od svojih 24 zrakoplova.
Padovi zrakoplova bili su tek početka niza incidenata koji su se dogodili. Dvije godine kasnije, u listopadu 2018. Kuznjecov je pretrpio oštećenja na suhom pristaništu gdje je bio radi popravaka. Nakon toga, u prosincu 2019. na Kuznjecovu je izbio požar.
Zapovjedništvo flote razmatralo je mogućnost povlačenja oštećenog broda iz službe. No, pomalo nevjerojatno, Kremlj ga je odlučio popraviti i modernizirati. Plan je tada bio da se Kuznjecov vrati na more 2022. godine. Međutim, u prosincu 2022. izbio je novi požar. Gotovo dvije godine kasnije, nosač je i dalje u luci.
Motori za rusku mornaricu radili su se u Ukrajini
Bilo koja druga mornarica bi ga vjerojatno otpisala, povukla iz upotrebe i izgradila novi nosač. No, ruska industrija vjerojatno nije sposobna izgraditi izravnu zamjenu za Kuznjecova ili bilo koji drugi veliki ratni brod – što objašnjava zašto su mnogi veći brodovi ruske flote zapravo isluženi bivši sovjetski brodovi.
“Glavni problem su motori”, rekao je Pavel Lužin, vojni stručnjak sa Sveučilišta Perm u Rusiji. Ukrajinske tvornice proizvele su većinu velikih pomorskih motora sovjetske mornarice. Jasno je da Ukrajinci više ne izvoze te motore u Rusiju. A Rusi imaju problema s uspostavom lokalne proizvodnje.
Tako Kuznjecov propada, ima sve manje posade i svakim danom sve više postaje stalni stanovnik obale Murmanska. Njegovi mornari se bore i, očito, umiru u Ukrajini – žrtve su istog agresivnog rata koji je lišio Kuznjecova opreme potrebne za daljnju plovidbu.
Originalni članak: The Kremlin Pulled Sailors Off The Decrepit Aircraft Carrier ‘Admiral Kuznetsov’ And Sent Them To Fight, And Die, In Ukraine
Autor: David Axe, Forbes