Najveće lučke dizalice stigle u Rijeku, otvaranje kontejnerskog terminala 2025.

Aktualno Forbes Hrvatska 17. lis 2024. 13:19
featured image

17. lis 2024. 13:19

Uređenje kontejnerskog terminala u Rijeci investicija je od ukupno 380 milijuna eura tvrtki APM Terminals (Maersk) i Enna grupe Pavla Vujnovca. U prvoj će fazi terminal imati četiri goleme dizalice za iskrcaj s brodova visoke skoro 140 metara

Na kontejnerski terminal Rijeka Gateway stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera s brodova, a koje će ujedno definirati i novu urbanu vizuru Grada Rijeke, objavili su u četvrtak iz tvrtke u vlasništvu APM Terminals, dio danskog Maerska, i Enne Pavla Vujnovca.  

Prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice na riječkom kontejnerskom terminalu, Foto: Rijeka Gateway

Uređenje tog terminala jedna je od „najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijedna ukupno 380 milijuna eura“, objavili su, a početak rada se očekuje sljedeće godine. Nakon realizacije cijele investicije, terminal će imati kapacitet više od milijun TEU-a godišnje, „čime će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe“.  

Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya, u izjavi za medije napominje da je oprema koja stiže u luku na tjednoj razini gotovo u potpunosti elektrificirana i daljinski upravljana, opremljena najmodernijim sustavima smanjenja buke, svjetlosnog utjecaja i općenito utjecaja na okoliš i lokalnu zajednicu.  Tomislav Rosandić, član Uprave, ističe da će izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a indirektno i mnogo više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte.  

Foto: Rijeka Gateway

Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Druga faza planira dodatno ulaganje od 180 milijuna eura, koje će biti realizirano tijekom sljedećih 10 godina, stoji u priopćenju.

 U prvoj fazi izgradnje će na terminalu biti četiri STS dizalice, a bit će imenovane po istaknutim ženama koje su ostavile trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke no do sada nisu dobile javno priznanje na način da neke gradske ulice ili trgovi ponesu njihovo ime. U javnom izboru imena novih dizalica sudjelovalo je gotovo 8 tisuća građana. Nakon imenovanja dizalica iprostor terminala će simbolično ponijeti naziv Trga snažnih žena Grada Rijeke.

Te su dizalice, kako je objavio Novi list, visoke 138 metara, s podignutom “granom” za prekrcaj kontejnera, a izrađene su u Kini.