Najveći proizvođač automobila na svijetu predstavio novi motor

Aktualno Forbes Hrvatska 29. svi 2024. 11:53
featured image

29. svi 2024. 11:53

Toyota je zajedno s Mazdom i Subaruom predstavila novu generaciju motora koji bi trebali raditi u automobilima s različitim pogonima.

Japanski proizvođač automobila Toyota dodatno je udvostručio svoj ulog u razgranatu i postupnu strategiju elektrifikacije. U utorak, 28. svibnja, predstavili su motore sljedeće generacije koje će biti moguće integrirati u automobile s različitim pogonima, od hibrida do klasičnih benzinskih motora i baterija, izvještava Reuters.

Na zajedničkom događaju s partnerima Subaru i Mazda, Toyota je javnosti predstavila razvoj 1,5-litrenog i 2-litrenog motora s manjom zapreminom i visinom u odnosu na trenutne motore.

„S ovim motorima, svaka od triju tvrtki će nastojati optimizirati integraciju s motorima, baterijama i drugim električnim pogonskim jedinicama“, naveli su u zajedničkoj izjavi. Toyota posjeduje otprilike petinu Subarua i pet posto Mazde.

Tri japanska proizvođača automobila vjeruju da bi ovi motori mogli dekarbonizirati segment automobila s motorima na unutarnje izgaranje, jer će biti kompatibilni i s alternativnim gorivima poput e-goriva i biogoriva. Također se nadaju da će manja zapremina omogućiti dizajn automobila s nižim poklopcem motora.

Šef Mazde, Masahiro Moro, govori na predstavljanju novog motora; Foto: Profimedia

Novi 1,5-litreni motor trebao bi smanjiti zapreminu i težinu za 10 posto u usporedbi s trenutnim motorom koji se nalazi ispod poklopca modela Yaris, dodali su u Toyoti na događaju. S druge strane, 2-litreni motor donijet će slične uštede u usporedbi s trenutnim 2,4-litrenim motorom koji Toyota ugrađuje u terenska vozila (SUV).

Kada bi automobili s novim motorima mogli stići na tržište?

Glavni tehnološki direktor Hiroki Nakajima nije otkrio kada će Toyota lansirati modele opremljene ovim motorima.

Toyota je od samih početaka elektrifikacije automobilizma slijedila “višesmjerni” pristup prema neutralnosti ugljika s vozilima koja nude različite pogonske sklopove. Još od 90-ih godina bili su među prvima koji su popularizirali hibride s modelom Prius, što su zadržali i kada su električna vozila postajala popularnija.

Unatoč kritikama, strategija se isplatila protekle godine. S umirivanjem rasta potražnje za električnim vozilima zbog njihove visoke cijene, Toyota je prošle godine pojačala prodaju hibrida i ostvarila dobit od poslovanja u iznosu od 35 milijardi dolara.

U prvom kvartalu ove godine, Toyota je prodala oko 2,4 milijuna vozila, od kojih je gotovo dvije petine bilo benzinsko-električnih hibrida. Priključni hibridi, vozila na gorivne ćelije i potpuno električna vozila (BEV) zajedno čine samo 2,9 posto prodaje.

Predsjednik tvrtke, Akio Toyoda, izjavio je u siječnju da će električna vozila doseći najviše 30-postotni svjetski udio na tržištu automobila, dok će ostatak činiti hibridi, vozila na vodikove gorivne ćelije i vozila na gorivo.